Philips kon ook dit jaar niet overtroffen worden door diens concurrenten. Het merk haalt opnieuw de eerste plaats met de hoogste Share of Wallet en Share of Soul, dat aanzienlijk hoger is dan bij Miele (2e plaats) en Bosch (3e plaats). Wij vroegen Sabrina Heymans, Senior PR & Local Media Manager Benelux bij Philips naar het geheim achter hun succes.
Wat is het geheim om jaar na jaar nummer één te blijven in de categorie Beste Small Household Appliances?
We zijn echt vereerd dat we deze prijs jaar na jaar ontvangen. Het is een groot voorrecht om door consumenten te worden erkend als het meest waardevolle merk in zijn categorie.
Wij geloven dat verschillende factoren een rol spelen in ons succes. Bij Philips Domestic Appliances is ons doel eenvoudig maar krachtig: mensen helpen om van hun huis een thuis te maken. Dit betekent dat we door zinvolle consumentgerichte innovatie het leven van mensen willen verbeteren, zodat ze elke dag een gezonder en gelukkiger leven kunnen leiden. Als toonaangevende speler in huishoudelijke apparatuur kunnen wij een voortdurende stroom van innovatie aanbieden in een breed scala van producten voor de keuken en het huiselijke leven, zoals keukenapparatuur, koffiezetapparaten, oplossingen voor kleding- en vloeronderhoud en luchtreinigers voor thuis.
En aan de basis van dit alles ligt ons erfgoed. Wij handelen als een startende onderneming, voortbouwend op een rijke erfenis van 130 jaar Philips en een aanwezigheid in België van meer dan 100 jaar.
De kloof tussen Philips en andere merken is vooral groot voor Share of Wallet. Hoe verklaart je dit economisch succes?
Onze digital first benadering van marketing en media helpt ons een brede consumentenbasis te bereiken. En van daaruit nemen we onze consumenten mee op reis.
We brengen onze producten op de markt via vertrouwde retailpartners die we beschouwen als onze gezamenlijke bedrijfsbouwers. Maar door eerst digitaal te denken en te handelen, kunnen we de status quo uitdagen. Door de consument te bedienen via onze eigen D2C-webwinkel en door samen te werken met toonaangevende e-tailers, willen we voorop blijven lopen in online retail en e-commerce. Wij kijken naar de online en omnichannel shopperervaring om onze shopability voortdurend te verbeteren.
Ook bij de consument thuis stimuleren we deze digital first-aanpak. Een van de grote verkoopargumenten van de Airfryer is dat deze wordt geleverd met een app (Philips NutriU) vol recepten. Meer dan 400 recepten binnen handbereik hebben biedt extra voordelen waar consumenten naar op zoek zijn. Het moedigt hen aan het apparaat te gebruiken en er het maximale uit te halen. Het verbetert de algemene tevredenheid en schept vertrouwen tussen de consument en ons merk. De consument zal eerder een gunstige recensie achterlaten en terugkomen voor meer.
Het thema van dit jaar is "No Future". Hoe heeft Philips zijn marketingstrategie voorbereid op deze onzekere tijden?
Ons strategische doel om mensen te helpen van hun huis een thuis te maken, speelt in op belangrijke consumententrends. In de nasleep van de pandemie blijven mensen hun huis zien als een plek om met elkaar in contact te komen en voor elkaar te zorgen. Door zinvolle innovaties voor de keuken en het huiselijke leven te leveren, helpen wij huishoudens gezonder en gelukkiger te leven met schone binnenlucht, voedzaam voedsel of hygiënisch schone vloeren.
Tegelijkertijd houden we rekening met de huidige energiebesparingsbehoeften van consumenten. We helpen mensen energie-efficiënte keuzes te maken. Bijvoorbeeld: Wist u dat u met onze Airfryer tot 40% sneller kunt koken en tot 60% meer energie kunt besparen in vergelijking met een conventionele oven? Of dat onze nieuwe Air Performer luchtreiniger drie voordelen in één biedt: schone lucht, verwarming en koeling; waardoor u slechts één apparaat voor meerdere doeleinden kunt kopen? Bovendien gebruikt hij slechts maximaal 40 W om de lucht te reinigen (equivalent van een traditionele lamp) - en aangedreven door AI-technologie, werkt hij alleen wanneer dat nodig is en verwarmt hij een kamer tot 30 keer sneller en efficiënter dan een traditionele gasradiator.
Waar kijk je dit jaar het meest naar uit?
Er zijn veel dingen! We kijken er vooral naar uit om de consument te bedienen met onze bestaande proposities en nieuwe productinnovaties. Met personalisatie- en aanpassingsopties binnen handbereik van de consument willen we naadloze ervaringen bieden bij het zetten van koffie, voedzaam koken, gezond ademen en genieten van hygiënisch schone vloeren. Met onze ontwerpen die gericht zijn op energie-efficiëntie willen we de partner bij uitstek zijn. We willen leren en groeien, terwijl we onze gebruikers relevante inhoud bieden. En we kijken er ook naar uit om de duurzaamheidsreis die we met onze consumenten maken voort te zetten.
Blijven jullie investeren op het gebied van gezondheid?
Philips Domestic Appliances opereert als een zelfstandig bedrijf, met een duidelijk eigen doel: mensen helpen om van hun huis een thuis te maken. Dat doen we door producten en diensten te ontwikkelen - op het gebied van keukenapparatuur, koffie, vloeronderhoud, kledingverzorging en luchtzuivering - die het leven thuis beter, slimmer en gezonder maken.
Onze innovaties zijn gebaseerd op onderzoek en diepgaand inzicht in de consument en sluiten aan bij de behoeften van de consument. Uit onderzoek blijkt dat mensen steeds meer gezonde gewoonten omarmen en hun welzijn willen verbeteren met slimme oplossingen voor thuis. De Air Cooker voorziet in een gezonde voedingsbehoefte. Onze luchtreinigers voor thuis hebben een slimme sensor die continu de binnenlucht scant om ultrafijne deeltjes, stof, pollen, gassen, bacteriën en virussen te detecteren en te verwijderen. Met de AquaTrio snoerloze stofzuiger bieden we de meest complete hygiënisch schone natte en droge vloerreinigingsoplossing.
Vertel ons meer over jullie innovaties die gepresenteerd werden op CES 2023 in Las Vegas.
Door onze producten eenvoudiger, slimmer en sneller te maken, bieden we het geschenk van de tijd. Consumenten kunnen genieten van een geweldig resultaat terwijl ze meer tijd hebben voor wat hen gelukkig maakt.
Een van onze laatste innovaties is de Philips Air Cooker, een nieuwe luchtstomer met klimaatbeheersingstechnologie, waarmee consumenten eenvoudig gerechten perfect kunnen bereiden, waarbij 90% van de oorspronkelijke voedingsstoffen behouden blijven. De Philips Air Performer, de eerste luchtreiniger met AI-technologie die de lucht automatisch reinigt, koelt en verwarmt. Ook op het gebied van vloeronderhoud lopen we voorop. Met de introductie van de Philips AquaTriocordless-stofzuiger hebben we een geheel nieuwe categorie van actieve natte en droge vloerreiniging geopend.Als wereldleider in de categorie Kledingverzorging blijven we innoveren. We introduceren nieuwe oplossingen. En we implementeren onze innovatieve OptimalTEMP-technologie in ons hele gamma stoomgeneratoren, zodat meer consumenten hiervan kunnen profiteren. Meer dan tien jaar geleden lanceerden we de eerste Airfryer, en we blijven pionieren in deze categorie.
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]
Internationale Marketing Manager - Herock
DE TIJD DAT WERKKLEDING EN VEILIGHEIDSSCHOENEN ALLEEN MAAR FUNCTIONEEL HOEFT TE ZIJN IS […]
Account Executive - Advertype
Hybride (Boortmeerbeek) Fulltime - monday to friday Are you our type? […]