Famous pakt Brons op Lions Health
De Cannes Lions zijn zaterdag afgetrapt met de Pharma and Health & Wellness Lions. Er waren in totaal 99 Lions en in dit derde jaar van de Pharma and Health & Wellness Lions werden 2.605 inzendingen geteld. En de Belgen? In Bordeaux wonnen de Belgen zaterdag met 3-0 tegen Ierland en 's avonds mocht Famous in Cannes Brons in ontvangt nemen tijdens de Pharma Lions voor 'Eyescare' (voor Week van het Zien, zie hieronder). Mooi!
Pharma Lions
Ogilvy & Mather London kreeg voor Breathless Choir' (voor Philips) de Grand Prix.
Health & Wellness Lions
Alweer een Grand Prix voor een Londens bureau. Nu voor FCB Inferno, voor 'Project Literacy' voor Pearson.
Young Lions Health Award
De Young Lions Health Award, georganiseerd in samenwerking met Unicef, gaat naar DigitasLBi France voor 'Unicef Brain Food'.
Special Awards
En daarnaast waren er Special Awards. Zoals de Grand Prix for Good, die naar de campagne 'Manboobs” ging, een campagne van het Argentijnse bureau David Buenos Aires for Macma.
Het Healthcare Agency of the Year is Medulla Communications uit Mumbai, met op de tweede plaats Langland (uit Windsor) en op de derde plaats McCann Health uit Hong Kong. Het Healthcare Network of the Year is McCann Health, voor Publicis Healthcare Communications Group en Ogilvy Commonhealth Worldwide.
Lion Health omvatte naar intussen goede gewoonte ook tal van toespraken en gesprekken, op zaterdag 18 en zondag 19 juni.
De Belgen mochten zaterdag dus twee keer juichen. In Bordeaux wonnen de Belgen met 3-0 tegen Ierland en 's avonds mocht Famous in Cannes Brons in ontvangt nemen tijdens de Pharma Lions voor 'Eyescare' (voor Week van het Zien). Mooi!