Wie neemt de lead?

Media / News

Take the leadTake the Lead is een opleiding over nieuwe economie en digitale disruptie, de komende maanden voor de tweede keer georganiseerd door de kranten De Tijd en L’Echo. Vlerick Business School neemt het educatieve programma voor zijn rekening. De opleiding is een uitgebalanceerde combinatie van innovatieve online leermethodes en drie impactvolle ‘real life’-evenementen, gespreid over 12 weken. Als deelnemers het programma succesvol voltooien, ontvangen ze het officiële Vlerick Business School-certificaat ‘digitale disruptie’.

Take the Lead richt zich op professionals met minstens 5 jaar businesservaring uit eender welke functie of sector. Aangezien het programma in het Engels wordt gedoceerd, is een goede kennis van het Engels vereist. Bovendien wordt er van de kandidaten verwacht dat ze initiatief nemen, en ervoor openstaan om hun ervaringen te delen. Dankzij de steun van Adecco, Barco, EY, ING en Microsoft krijgen 200 professionals de kans om deze unieke opleiding gratis te volgen. In ruil wordt van de deelnemers volledige en actieve participatie in het programma gevraagd. Dat wil zeggen: rekening houden met een tijdsinvestering van wekelijks 3 à 4 uur om video’s te bekijken, deel te nemen aan webinars, assignments te maken. En de opleiding is te combineren met een gewone job, zeggen de organisatoren. Omdat het grootste deel van de opleiding online gebeurt, kan men op een flexibele manier veel leren, zonder extra files te trotseren en in combinatie met de drukke agenda. Bovendien zullen de opleidingsonderdelen met vaste timeslots (webinars, live events en deadlines voor assignments) tijdig gecommuniceerd worden, zodat de deelnemers ze kunnen inplannen.

Kandidaten kunnen zich tot 20 december aanmelden.