Wie won Waterloo ook alweer?

Agenda / News

Breakfast sessions NLPUB nodigt u uit voor een Breakfast Session op 22 april die een licht werpt op de mechanismen die hebben geleid tot het succes van de evenementen naar aanleiding van 200 jaar Slag bij Waterloo. De uitdaging, het nemen van risico’s, de samenwerking met Sherpa, de commerciële taktiek, het belang en de impact van sociale media, het aanmaken van inhoud op sociale media die inspeelt op emotie en ratio: u komt alles te weten over deze mooie zege. Aan de knoppen van deze boeiende ochtend zitten Patrick Parmentier - managing director van Voice, Annemie Verschueren - operational manager van Voice en Didier Decaestecker - managing director van Ticketmaster.be.

Voice, een zusterbedrijf van VO Communication, is gespecialiseerd in digital conversational marketing en hanteert daarbij een strategie toegespitst op Social PR en sociale media. Met als output performante digitale dragers, websites en toepassingen, neemt Voice alle content en de diverse digitale community’s voor zijn rekening. Op die manier slaagde het con brio voor het evenement rond de historische reconstructie van de tweehonderd jaar oude Slag bij Waterloo. Een evenement dat VO-Group meerdere prijzen in de wacht deed slepen (Best European Event, Best Public Event, Best Celebration/Festivity, Best Cultural Event). Patrick Parmentier, COO van VO Group en managing director van Voice Agency en VO Event, licht het waarom van het succes van het evenement rond de historische reconstructie van de tweehonderd jaar oude Slag bij Waterloo toe. Annemie Verschueren coördineerde als operations manager van Voice Agency samen met het team van Voice alle aspecten van marketingcommunicatie en PR via sociale media voor dit evenement. Ze geeft toelichting bij de uitdaging die ‘Waterloo’ heet.

Ticketmaster.be ontstond uit de fusie van Ticketnet.be en Sherpa.be, en is een online verkoper van tickets. Het bedrijf is een volle dochter van Ticketmaster, wereldleider op het vlak van de verkoop van tickets en van e-commercesites. Met de verkoop van meer dan 3,5 miljoen tickets per jaar is Ticketmaster.be een van de grootste bedrijven die in België tickets aanbieden. Didier Decaestecker, managing director van Ticketmaster.be, legt uit hoe het succes van het evenement leidde tot de online verkoop van vele duizenden tickets via zijn organisatie.