Wie wordt Advertiser Personality of the Year 2016?

apoy_2016_-_ok_-_button_

Awards / News

De Advertiser Personality of the Year (APOY) wordt sinds 2002 georganiseerd door PUB en UBA samen. Hiermee willen de organisatoren adverteerders bekronen die als rolmodel kunnen dienen door hun professionaliteit, hun durf en hun bijdrage tot het reclamevak. De editie 2016 wijkt niet af van dat uitgangspunt. Het publiek werd uitgenodigd om personen die in aanmerking komen voor deze onderscheiding te nomineren op de website www.apoy.be. De laureaat wordt gekozen door de lezers van PUB, de leden van UBA en een professionele jury.

APOY 2016

Deze veertiende editie heeft uit 22 kandidaten een shortlist samengesteld. Die bestaat uit Sylvie Verbruggen, director VP brand communications & memorable experiences bij Telenet, Luc Botten directeur Marketing & Communication bij Rode Kruis-Vlaanderen en Miguel Aguza, country external communication manager bij IKEA.

Sylvie Verbruggen_D4S8774

Sylvie Verbruggen liep op 18-jarige leeftijd stage in een reclamebureau en de microbe ging nooit meer weg. Na haar studie communicatiewetenschappen volgde een opleiding aan Vlerick en dan lonkte de reclame definitief. Ze kon haar talent tonen bij 10 Advertising en Duval Guillaume. Tot de verleiding om te kunnen werken aan één merk te sterk werd en ze zich liet overhalen om bij Telenet de brand media communication over te nemen.

Luc Botten_D4S8663

Luc Botten is marketeer van opleiding. Tien jaar geleden trok Rode Kruis-Vlaanderen hem aan om er de ICT te stroomlijnen. Vervolgens pakte hij de afdelingen administratie en procurement aan en sinds 3,5 jaar stuurt hij er de marketing en de communicatie aan. Hij voerde een heldere structuur en duidelijke bedrijfsprocessen in, de organisatie kreeg een deskundig gezicht in de pers en het team pakte uit met fraaie creatieve campagnes.

Miguel Aguza

 

Het professionele parcours van Miguel Aguza laat een gevarieerd verloop zien. Hij startte aan bureauzijde, meer bepaald bij Publicis Brussels. Hij stapte vervolgens over naar DDB Brussels, waarna hij aan de andere kant van de slagboom ging staan en advertising & digital manager van Renault werd. Tot slot zette hij de stap naar IKEA, waarvoor hij sinds 2014 aan de slag is.

En de jury 2016? Die staat onder de leiding van Chris Van Roey (zonder stemrecht) en bestaat uit Yves De Voeght van Coca-Cola (APOY 2015), Jeroen Bronselaer van TelenetHarry Demey van LDV UnitedYves Bogaerts van DDB BrusselsPatrick Van Dijck van Brightfish, Wim Jansen van JCDecaux en Philippe Warzée van PUB. Deze jury maakt de finale keuze voor de APOY. En de criteria voor die keuze bouwt voort op vier pijlers: de concrete resultaten gebaseerd op de communicatiestrategie en -activiteiten, een actief engagement op diverse niveaus, de strategische visie op lange termijn en tot slot de zin tot innoveren – en het enthousiasme dat daarmee gepaard gaat. De naam van de Advertiser Personality of the Year 2016 wordt bekendgemaakt op 15 december, net voor de UBA Xmas Lunch. De spanning stijgt…