Wijs krijgt een kleine zus
“Al meer dan 10 jaar help ik bedrijven als consultant, maar het werd tijd om de stap te zetten van de ‘eenzame specialist’ naar een bureau.” Aan het woord is Joeri De Bouvere, die al sinds 2005 online marketing-advies levert voor bedrijven. In die tijd is er heel wat veranderd. In het begin waren er vooral vrij statische bedrijfswebsites en Google Adwords om te promoten, zegt hij. Nu zijn er heel wat meer mogelijkheden. “Maar dat maakt het ook terug moeilijker voor de bedrijfsleider die eigenlijk wil ondernemen en geen tijd heeft om er voor te zorgen dat de bedrijfswebsite voldoende en de juiste bezoekers aantrekt.”
Eind 2015 sprak Joeri De Bouvere met de Gentse ondernemer Bart De Waele. “Bart en Dirk hebben hun webbedrijf (Wijs) doen groeien van de kleine KMO-klant naar een digital agency met meer complexe en grotere klanten, hij weet dus als geen ander wat de uitdagingen zijn. Eigenlijk was het plan om samen iets te doen op 15 minuten geregeld en zo is PubliLab Online Marketing Bureau geboren.”
Heel concreet wil PubliLab, dat het kleine zusje van Wijs wordt onder de koepel van Mandelbrot, de rechterhand zijn van de bedrijfsleider of de marketingverantwoordelijke. “Het mooie aan online marketing is dat alles te meten valt en we dus heel concreet kunnen gaan voor meer omzet. Het is dus geen vaag verhaal en de klant kan steeds meten wat de inspanningen hem opleveren. Nu heeft de Vlaamse ondernemer de keuze tussen een vaak dure oplossingen bij grotere bureaus en bandwerk van bekende (media)groepen. Wij geloven met PubliLab dat er tussen die twee een markt is voor nononsense maatwerk waarbij we denken vanuit de business van de klant, eigenlijk wat ikzelf al 10 jaar doe.”