Willem Van den Hoof verlaat Ogilvy Social Lab
Na een periode van twee jaar als ECD bij Ogilvy Social Lab in Brussel besliste Willem Van den Hoof dat het tijd is voor een nieuw hoofdstuk. “OSL is een geweldig bureau dat klaar is voor de toekomst. Alleen voelde ik dat ik niet de persoon ben om het bureau als ECD te brengen waar het naartoe wil. Ik ben van nature een conceptueel denker en een storyteller, en dat begon ik toch wat te missen. Ik ben de mensen hier enorm dankbaar en heb enorm veel geleerd. Nu is het tijd voor een volgende stap,” zegt Van den Hoof.
Waar Van den Hoof naartoe trekt, zal de komende maanden duidelijk moeten worden. Wel zal hij vanaf december enkele dagen per maand de organisatie van Horst Arts & Music ondersteunen en adviseren op het vlak van brand partnerships en communicatie van zowel het festival zelf als het Asiat Park. “Horst is een enorm interessant, innovatief en sterk merk dat veel meer is dan een festival. Het groeide uit tot een compromisloze beweging en een internationale trendsetter, waar het idee van culturele herbestemming van openbare ruimte, de ontdekking en de muziek nog steeds boven de ‘namen’ van de artiesten staat. Een uitzondering in tijden waarin festivals artiesten enkel boeken op basis van het aantal Instagram volgers.”
Van den Hoof startte zijn carrière een twintigtal jaren geleden bij BBDO, waarna hij een tijd als freelance creatief werkte. Daarna richtte hij Make Lemonade op, het bureau waar hij gedurende 7 jaar de drijvende kracht was. Net voor de Covid Pandemie startte hij als head of content bij TBWA om twee jaar later aan de slag te gaan als executive creative director bij Ogilvy Social Lab.