Willie Witloof is de helpende hand van Aldi en Serviceplan

Crea / News

De tweede spot van Aldi en Serviceplan voor hun eindejaarscampagne van 2022 is er. De boodschap van de nieuwe campagne is dat Aldi de ideale supermarkt is voor heerlijke en betaalbare feesten, zowel voor als tijdens de feestdagen, omdat het een breed scala aan kwaliteitsproducten biedt tegen lage prijzen. Bovendien lanceert Aldi speciaal voor de feestdagen een tijdelijk assortiment van hun merk "Excellence": hoogwaardige, laaggeprijsde feestmaaltijden met keuzes van voorgerechten tot desserts. 

De campagne is uitgewerkt in twee verschillende TVC's. In deze tweede wordt de eindejaarsheld van Aldi, Willie Witloof/Gaston Le Chicon, gepresenteerd als de helpende hand van het feestseizoen, altijd klaar om lege borden te vullen en gasten te vermaken.

Serviceplan ontwikkelde samen met haar klant Aldi een 360°-communicatiecampagne: TVC's, OLV's, OOH en DOOH-assets, POS-Instore, een sociale mediacampagne, digitale owned/paid/online billboard assets, een radiospot en owned print. 

De eindejaarscampagne is het resultaat van een samenwerking tussen Aldi, Serviceplan, Plan.Net (Serviceplan Group) voor het digitale gedeelte, Publicis en Mediaplus (Serviceplan Group) voor media, sociale mediabureau Pivott, full service bureau BOA en productiehuis The Machine in samenwerking met Divide

 

Credits

Client: ALDI

Contacts: Marcom-team ALDI

Agency: Serviceplan

Account Director: Kathleen Driscart

Account team: Josine Sanfilippo, Lise Van der Veken, Emerson de Oliveira

Strategy: Dimitrios Lemonias, Vander Mynsbrugge, Steffen

Creative Director: Tony Naudts-Ducène

Creative Team: Thierry Wiebking, Han Van den Hoof, Manuel Sarraf, Bruno Hansen

DTP: Sylvain Kasprzyk, Bernard Durant, Denis Roumegoux, Christopher Perri

Motion Design: Bert Landeloos, Dorian Colin

RTV Producer: Annemie Decorte 

Production Company: De Machine
Executive producer: Dimitri De Wolf
Director: Jorrit Stollman
DOP: Piet Deyaert
Producer: Andreas Vermeulen