Willie Witloof is de helpende hand van Aldi en Serviceplan
De tweede spot van Aldi en Serviceplan voor hun eindejaarscampagne van 2022 is er. De boodschap van de nieuwe campagne is dat Aldi de ideale supermarkt is voor heerlijke en betaalbare feesten, zowel voor als tijdens de feestdagen, omdat het een breed scala aan kwaliteitsproducten biedt tegen lage prijzen. Bovendien lanceert Aldi speciaal voor de feestdagen een tijdelijk assortiment van hun merk "Excellence": hoogwaardige, laaggeprijsde feestmaaltijden met keuzes van voorgerechten tot desserts.
De campagne is uitgewerkt in twee verschillende TVC's. In deze tweede wordt de eindejaarsheld van Aldi, Willie Witloof/Gaston Le Chicon, gepresenteerd als de helpende hand van het feestseizoen, altijd klaar om lege borden te vullen en gasten te vermaken.
Serviceplan ontwikkelde samen met haar klant Aldi een 360°-communicatiecampagne: TVC's, OLV's, OOH en DOOH-assets, POS-Instore, een sociale mediacampagne, digitale owned/paid/online billboard assets, een radiospot en owned print.
De eindejaarscampagne is het resultaat van een samenwerking tussen Aldi, Serviceplan, Plan.Net (Serviceplan Group) voor het digitale gedeelte, Publicis en Mediaplus (Serviceplan Group) voor media, sociale mediabureau Pivott, full service bureau BOA en productiehuis The Machine in samenwerking met Divide.
Credits
Client: ALDI
Contacts: Marcom-team ALDI
Agency: Serviceplan
Account Director: Kathleen Driscart
Account team: Josine Sanfilippo, Lise Van der Veken, Emerson de Oliveira
Strategy: Dimitrios Lemonias, Vander Mynsbrugge, Steffen
Creative Director: Tony Naudts-Ducène
Creative Team: Thierry Wiebking, Han Van den Hoof, Manuel Sarraf, Bruno Hansen
DTP: Sylvain Kasprzyk, Bernard Durant, Denis Roumegoux, Christopher Perri
Motion Design: Bert Landeloos, Dorian Colin
RTV Producer: Annemie Decorte
Production Company: De Machine
Executive producer: Dimitri De Wolf
Director: Jorrit Stollman
DOP: Piet Deyaert
Producer: Andreas Vermeulen