Wim Mathues verhuist naar Wasserman

News / People

Wasserman, een weredspeler op het vlak van sport, muziek, entertainment en cultuur, heeft Wim Mathues (voordien marketplace partnership director bij Decathlon) benoemd tot senior vice-president brands and properties voor België en Nederland. De benoeming is de laatste stap in de groeistrategie van het bureau in Europa en volgt op de overname van Squadra Sports Management - nu omgedoopt tot Wasserman Cycling.

Mathues zal rapporteren aan Broderick Hicks, managing director, brands & properties voor Wasserman EMEA. Zijn takenpakket omvat onder meer het vergroten van Wassermans aanwezigheid in Nederland met de opening van een nieuw kantoor in Amsterdam en het versterken van de geïntegreerde capaciteiten van het bureau op het gebied van consulting, creative en experience marketing in heel Europa, met een bijzondere focus op sport. Wasserman viel in het verleden al in de prijzen met werk voor klanten als Formula 1, de NFL, Coca-Cola, BMW Group, Lenovo en Lego.

Mathues versterkt Wasserman na drieënhalf jaar bij Decathlon, waar hij als partnership director Europe leiding gaf aan het Europese business development team van hun Sports Marketplace. Hij heeft meer dan een decennium ervaring in marketing & sales, gespecialiseerd in sportmarketing, FMCG, e-commerce & digital, entertainment en tech/innovatie. Op zijn cv prijken samenwerkingen met merken als Repucom/Nielsen Sports, GfK en Coca-Cola, naast consultancyprojecten voor organisaties als Classified Cycling, Bwin (Entain Group) en Merkado.

De benoeming benadrukt Wassermans versterkte focus op de regio, die vooral de afgelopen twee jaar duidelijk is gebleken met groei door zowel acquisitie als organische expansie. Naast de lancering van Wasserman Cycling, nam het adviesbureau in Europa ook BSE Media Group (nu omgedoopt tot Wasserman Spanje) over, lanceerde het Wasserman Rugby (voorheen Esportif) en opende het een Wasserman Music-kantoor in Londen door de overname van Paradigm UK. Wasserman is ook actief in Duitsland, via een kantoor in Düsseldorf dat in 2021 werd geopend.

"Om iemand van het kaliber en de reputatie van Wim bij ons te hebben is een coup. Wim is een van de meest gerespecteerde figuren in de sector en zijn kennis van de regio - en sport in het bijzonder - zal van onschatbare waarde zijn als we onze Europese aanwezigheid willen uitbreiden," verklaart Broderick Hicks. "Wasserman is een reus in de branche en het feit dat het Europa - en in het bijzonder België en Nederland - als een belangrijk groeigebied ziet, maakte van deze stap een no-brainer," voegt Mathues zelf toe. "Broderick en zijn team zijn uitzonderlijk ambitieus en de kans om deel uit te maken van dit spannende traject en bij te dragen aan de toekomst van Wasserman, was onweerstaanbaar. Ik heb het geweldige werk gezien dat het team hier al heeft geleverd voor o.a. de NFL en BMW, en ik kijk ernaar uit om samen te werken met meer toonaangevende merken en properties op het gebied van sport, muziek, entertainment en cultuur in de regio."

Op dit moment heeft Wasserman meer dan 50 werknemers in België en Nederland. Met de opening van een nieuw kantoor in de Nederlandse hoofdstad nestelt Wasserman zich in de thuishaven van bedrijven als Heineken, ING Group en Nike EMEA.