Wim Vermeulen nodigt P&G uit tot actie
In een blogpost daagt Wim Vermeulen, auteur van Marketing voor de mad men van morgen, P&G, de grootste adverteerder ter wereld, uit, uit. Dat wil zeggen: hij eert eerst Marc Pritchard, CMO van P&G en recent enkele keren in het nieuws omdat hij de status quo in deze sector op de korrel nam. Adblocking is een echte revolutie, er moet dus betere reclame komen en goede (internet)platformen waar die reclame kan gedijen. Google Chrome blokkeert sinds media februari vervelende advertentieformaten. Maar P&G moet als grootste adverteerder ter wereld, vindt Vermeulen, misschien zélf een beleid uitstippelen binnen het bedrijf zelf, om het goede voorbeeld te geven. Wanneer Marc Pritchard spreekt luistert de wereld, hij is dus de aangewezen persoon om een dergelijk beleid naar voren te schuiven, aldus Vermeulen: "You have the power to make this happen, Mr Pritchard."
"Het is een beetje de stoute schoenen aantrekken," zegt Wim Vermeulen over deze blog. "Maar je kan natuurlijk geen boek schrijven om een debat te starten om je er daarna uit terug te trekken. Belofte maakt schuld."
De volledige blogpost leest u op wimvermeulen.com. Las u trouwens de voorpublicatie uit Marketing voor de mad men van morgen in het nieuwste nummer van PUB Magazine? PUB deelt enkele gratis exemplaren van dat boek weg...