Wim Walraevens keert terug naar Craftzing

News / People

Na een afwezigheid van 2,5 jaar maakt digitaal strateeg en conceptarchitect Wim Walraevens opnieuw deel uit van Craftzing. Hij zal verschillende klanten begeleiden bij de digitale transformatie van hun business. 

Met meer dan 25 jaar ervaring draait Wim Walraevens al geruime tijd mee in het digitale landschap. Eerder was hij managing partner bij Duval Guillaume en daarna jarenlang actief als freelance consultant voor onder meer Club Brugge, Vlaamse overheid, Telenet en Brussels Airport. In 2016 werd hij partner bij Craftzing. Na een korte periode bij TBWA Belgium als director digital strategy & experience gaat Walraevens nu opnieuw bij Craftzing aan de slag. Hij zal strategische adviezen uittekenen, actieplannen formuleren en deze concretiseren in creatieve oplossingen voor onder meer Telenet, Q Team, BuzziSpace en Ziekenhuis aan de Stroom

Mee aan boord van een digitaal groeiverhaal

Op 2,5 jaar tijd transformeerde Craftzing van een zuiver strategisch bureau van 12 mensen naar een grote speler met meer dan 120 businessconsultants. Het is die groei en de bredere propositie die hem aantrok om terug te keren naar zijn ‘thuis’: “Bij Craftzing heb ik altijd veel energie gehaald uit de uitdagende en boeiende projecten. Intussen is het bedrijf erg gegroeid en zijn er naast strategische en conceptuele experts ook een heleboel creatieve en technische mensen bijgekomen. Omdat we onze klanten nu door het hele digitale spectrum kunnen gidsen, kunnen we als bedrijf nog meer onze stempel drukken. Bovendien heb ik de kans om samen te werken met digitaal toptalent van allerlei disciplines. Craftzing gaat voluit voor kwaliteit en dat voelt echt als thuiskomen.”

Strategisch en conceptueel gidsen 

Craftzing wil de komende jaren klanten nog beter helpen met een heldere strategie, straffe digitale ervaringen en vernieuwende technologische oplossingen. De terugkeer van Walraevens ondersteunt die ambitie, zo vertelt Roeland Tegenbos, CEO van Craftzing: “In de woelige tijden van vandaag hebben klanten in de eerste plaats nood aan een partij die in alle technologische en digitale mist de weg vooruit kan tonen. Wim beschikt niet alleen over een brede digitale bagage, maar ook over de nodige management skills om dat te doen: innovatieve oplossingen voorstellen bij de klant en argumenteren waarom deze aanpak strategisch de beste piste is. Met zijn achtergrond in marketingcommunicatie en het creëren van digitale merkervaringen slaagt hij er bovendien in om die toekomstvisie feilloos te vertalen in een creatief concept.”

Craftzing is een groeiend team van meer dan 120 digital businessconsultants. Met een ruime expertise in strategie, creatieve digitale ervaringen en hoogstaande technologische oplossingen gidst Craftzing zijn klanten van a tot z bij hun digitale transformatie. Daarbij is het de ambitie om duurzame waarde te creëren voor zowel klanten als eindgebruikers. Om die reden kiest het bedrijf resoluut voor langdurige partnerships met onder meer Telenet, Vlaamse overheid, itsme, BNP, Philips TP Vision, Ahold Delhaize en Kom op tegen Kanker