Winnaars Clash of the Talents bekend...
De Clash of the Talents, een initiatief van ACC Belgium en Creative Belgium, is een competitie voor jonge marketing- en creatietalenten binnen de communicatiesector. Het doel is de samenwerking tussen scholen, disciplines en taalgemeenschappen te stimuleren door ze optimaal te laten genieten van de ervaring van de beste professionals in de sector. Kandidaat-teams, samengesteld uit een mix van creatieven en strategen, Franstaligen en Nederlandstaligen, dienen een campagne te ontwikkelen op basis van een echte briefing.
Voor de 5e editie werd de briefing gegeven door 2 twee start-ups: door Tsjing, de online bestel-app voor drankjes op café of tijdens events en door Zembro, de hoogtechnologische armband die bejaarden in contact houdt met hun familieleden. Elk team kreeg een briefing voor een van de twee start-ups, waarbij elk team op een andere doelgroep werd gebrieft.
De marketingstudenten van Ephec LLN en van Erasmus Hogeschool Brussel kregen de opdracht een creatieve briefing uit te schrijven onder de vorm van een ‘brandbook’, waarop de art-studenten van LUCA School of Arts Gent en Le 75 dan voortbouwden in de vorm van een concept en campagne, uitgewerkt in verschillende touch-points.
Alle teams mochten hun voorstellen vooraf bespreken met creative en strategic directors van DDB, Duval Guillaume, Havas, Publicis of TBWA en hun aanbevelingen werden beoordeeld door een veelzijdige praktijkjury met daarin onder andere de klanten (Kristof Nizet voor Zembro en Mark Willems voor Tsjing), Isabelle Moulart van Air, Jan Dejonghe van BBDO, Kwint De Meyer van Mortierbrigade en Geert Stox van Artevelde Hogeschool Gent.
Vijf teams werden geselecteerd voor de finaleronde, maar uiteindelijk won het team 100T (lees Santé) het in een spannende eindronde van de overige finalisten. De gelukkige winnaars mochten dan ook de trofeeën mee naar hun respectievelijke scholen nemen: Louise Windels en Ruben Vandennieuwenborg voor LUCA School of Arts Gent en A. Hanssens, An Theys, C. Cartier en G. Corman voor Ephec LLN.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]