Wisefools zet branding van museumPASSmusées op punt

Crea / News

Elke huisstijl met last van wildgroei heeft een slimme snoeibeurt nodig. Dat was voor museumPASSmusées niet anders. Terug naar de essentie: schrappen, scherpstellen, definiëren en herlijnen. Zodat alle communicatie voortaan weer de eenduidige stempel draagt.

Een nieuwe naam, een nieuwe branding

museumPASSmusées is het grootste museumabonnement van het land. Je kunt er onbeperkt mee terecht in meer dan 220 musea. Het bestaat al een aantal jaren en aanvankelijk zat het met de communicatie helemaal goed. Maar sinds de lancering is niet enkel het aantal communicatiekanalen gegroeid, museumPASSmusées gebruikt er vandaag ook meer.

Als je beeldmateriaal uit meer dan 220 hoeken komt, is een duidelijke lijn trekken een aardige klus. Wat de mensen van museumPASSmusées zochten, was een bureau dat zich uitstekend kon verplaatsen in hun schoenen. Om via een hechte samenwerking tot een sluitende oplossing te komen.

Wisefools zette een designsysteem neer dat het museumPASSmusées-team in staat stelt om makkelijk verschillende touchpoints te coveren. Zo kan het merkverhaal door verschillende collega's uitgedragen worden zonder extra sturing.

"Dankzij die up-to-date gebrachte huisstijl is het voor ons nu veel eenvoudiger om door die verschillende projecten heen één lijn te krijgen. Het materiaal informeert supergoed. Dat zal mee dankzij de markt zijn, maar ook dank zij de dragers zelf. Het spreekt voor zich dat die ook impact hebben. Trouwens, de huidige reclamecampagne is gebaseerd op de huisstijlgids. Ook daar zien we betere resultaten dan de campagnes van de afgelopen jaren," besluit Frederik Welslau, marketing manager van museumPASSmusées.

Check de case op www.wisefools.studio.