Een duwtje in de rug is immers broodnodig, zo luidt het. Slechts 1 op 3 ondernemers is een vrouw - zie hieronder. Evenveel vrouwen wil ondernemen, maar amper 10% doet het. De actie Woman Up by Contrex helpt daarom vrouwen om hun project te realiseren. Naar aanleiding van de Internationale Vrouwendag over gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen maakte Contrex bekend deze stap te zetten. Samen met het crowdfunding platform Ulule wil het bedrijf zich op een duurzame manier aan de zijde scharen van vrouwen die hun project willen realiseren. "Dit is een campagne die los staat van de gewone campagnes voor Contrex," zegt Fabienne Liégeois, marketingmanager bij Nestlé Waters. "We hebben geen termijn gekleefd op dit nieuwe project, maar het is duidelijk dat we hier langer dan één jaar mee zullen doorgaan. Alle merken binnen Nestlé Waters bouwen trouwens meer en meer sociale projecten uit." Geen 'Women Up'-logootjes dus op etiketten of in de gewone Contrex-campagnes, maar dit project wordt wel volop ondersteund via Facebook en de website van het watermerk.
“Sinds 40 jaar positioneert Contrex zich als het water van de actieve vrouw. Met de actie Woman Up by Contrex maken we dit heel concreet. Het is ons doel om vrouwen aan te moedigen zichzelf te overtreffen en te realiseren door hun project waar te maken,” aldus nog steeds Fabienne Liégeois. Hiervoor krijgt Woman Up by Contrex de steun van twee ervaren ondernemers: Els Van Aerschot van taalcoachingsbedrijf TinC, die zich actief inspant om als ondernemer vrouwen te begeleiden en Isabella Lenarduzzi, de oprichtster van JUMP dat ijvert voor de gendergelijkheid op de werkvloer. De gezichten van de campagne zijn twee succesvolle ondernemende vrouwen. Anne-Catherine Gerets, die als interieurstylist haar eigen zaak startte en recent haar eerste interieurboek publiceerde, en Emilie Duchêne, die enkele jaren geleden haar juwelenmerk Thea Jewerly opstartte.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]