Woman Up by Contrex wil glazen plafond doorbreken

Marketing / News

Woman Up by ContrexMet de actie Woman Up by Contrex investeert Contrex samen met het crowdfunding platform Ulule in het helpen van vrouwen om hun persoonlijk of professioneel project te realiseren. De actie stelt hiervoor middelen, advies en coaching ter beschikking van vrouwen om zich te lanceren. Woman Up by Contrex heeft als missie vrouwen aan te moedigen om zich door niets tegen te laten tegenhouden om hun projecten waar te maken. Woman Up by Contrex wil concreet zes projecten van vrouwen mee realiseren. Zij krijgen een crowdfunding campagne waarbij het opgehaalde bedrag verdubbeld wordt met maximum €2000 per project. Voorts wordt voor elk project een promotiefilmpje gemaakt en wordt het project voorgesteld aan de pers. De geselecteerde projecten worden gedurende het jaar door de experten van Ulule verder gesteund met raad en daad.
Een duwtje in de rug is immers broodnodig, zo luidt het. Slechts 1 op 3 ondernemers is een vrouw - zie hieronder. Evenveel vrouwen wil ondernemen, maar amper 10% doet het. De actie Woman Up by Contrex helpt daarom vrouwen om hun project te realiseren. Naar aanleiding van de Internationale Vrouwendag over gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen maakte Contrex bekend deze stap te zetten. Samen met het crowdfunding platform Ulule wil het bedrijf zich op een duurzame manier aan de zijde scharen van vrouwen die hun project willen realiseren. "Dit is een campagne die los staat van de gewone campagnes voor Contrex," zegt Fabienne Liégeois, marketingmanager bij Nestlé Waters. "We hebben geen termijn gekleefd op dit nieuwe project, maar het is duidelijk dat we hier langer dan één jaar mee zullen doorgaan. Alle merken binnen Nestlé Waters bouwen trouwens meer en meer sociale projecten uit." Geen 'Women Up'-logootjes dus op etiketten of in de gewone Contrex-campagnes, maar dit project wordt wel volop ondersteund via Facebook en de website van het watermerk.
Anne-Catherine Gerets

Anne-Catherine Gerets


Sinds 40 jaar positioneert Contrex zich als het water van de actieve vrouw. Met de actie Woman Up by Contrex maken we dit heel concreet. Het is ons doel om vrouwen aan te moedigen zichzelf te overtreffen en te realiseren door hun project waar te maken,” aldus nog steeds Fabienne Liégeois. Hiervoor krijgt Woman Up by Contrex de steun van twee ervaren ondernemers: Els Van Aerschot van taalcoachingsbedrijf TinC, die zich actief inspant om als ondernemer vrouwen te begeleiden en Isabella Lenarduzzi, de oprichtster van JUMP dat ijvert voor de gendergelijkheid op de werkvloer. De gezichten van de campagne zijn twee succesvolle ondernemende vrouwen. Anne-Catherine Gerets, die als interieurstylist haar eigen zaak startte en recent haar eerste interieurboek publiceerde, en Emilie Duchêne, die enkele jaren geleden haar juwelenmerk Thea Jewerly opstartte.
EMILIE DUCHENE

EMILIE DUCHENE


En dat onderzoek? Bijna 1 op 2 vrouwen zegt dat ondernemen voor vrouwen moeilijker is dan voor mannen, omdat het niet te combineren valt met hun gezinsleven. 1 op 3 vindt dat vrouwen meer risico-avers zijn dan mannen. De meerderheid botst ook tegen hardnekkige vooroordelen over vrouwen die ondernemen. En voor 1 op 3 is dit alles een goede reden om niet te ondernemen als vrouw. Dit zijn de belangrijkste bouwstenen van het glazen plafond voor vrouwelijk ondernemerschap. Dit alles blijkt uit een studie in opdracht van Woman Up by Contrex door het onafhankelijke onderzoeksbureau iVox bij een steekproef van 1000 Belgische vrouwen tussen de 20 en 55 jaar representatief op leeftijd, diploma en taal. De foutenmarge is 3,02%.Woman Up by Contrex