Duval Guillaume ontwikkelde een nieuwe campagne voor Rode Kruis-Vlaanderen. De organisatie is namelijk op zoek naar mensen, aangezien het aantal vrijwilligers, geldschenkers en bloedgevers elk jaar lichtjes daalt. Duval Guillaume bedacht de campagne Word een jij+. Mensen die andere mensen helpen door vrijwilligerswerk te doen, te sponsoren of bloed te doneren, worden eigenlijk een betere versie van zichzelf. Een jij+ dus.
Om de lancering van de campagne extra kracht bij te zetten, werd een paar dagen op voorhand aan tal van bekende Vlamingen en politici die zich al geregeld engageren voor het Rode Kruis, gevraagd om een plusje toe te voegen aan hun profielfoto op sociale media. Vanaf de eerste dag overspoelden al meer dan 25.000 kruisjes Vlaanderen. Op de website wordeenjijplus.be konden mensen zich dan vanaf 17 maart registreren en ontdekken op welke manier ze mensen kunnen helpen om een + te verdienen. Wie zich registreert, mag ook een + bij zijn of haar naam/profielfoto zetten.
De campagne bestaat uit televisiespots, radiospots en banners die iedereen aanmoedigen om een betere versie van zichzelf te worden: een jij+ .
Credits
Client : Rode Kruis-Vlaanderen
Agency : Duval Guillaume
CD : Koenraad Lefever, Dries De Wilde
Creation : Joey Boeters, Nik Sluys
Head of Accounts: Patrick Clymans
Account Manager : Jet Vervenne
TV Producer : Marc Van Buggenhout
Film Production Company : Czar
Radio Production Company : Sonicville
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]