Word een betere versie van jezelf

Duval-RodeKruis-vignette

Crea / News

Duval-RodeKruis-vignette

Duval Guillaume ontwikkelde een nieuwe campagne voor Rode Kruis-Vlaanderen. De organisatie is namelijk op zoek naar mensen, aangezien het aantal vrijwilligers, geldschenkers en bloedgevers elk jaar lichtjes daalt. Duval Guillaume bedacht de campagne Word een jij+. Mensen die andere mensen helpen door vrijwilligerswerk te doen, te sponsoren of bloed te doneren, worden eigenlijk een betere versie van zichzelf. Een jijdus.

Om de lancering van de campagne extra kracht bij te zetten, werd een paar dagen op voorhand aan tal van bekende Vlamingen en politici die zich al geregeld engageren voor het Rode Kruis, gevraagd om een plusje toe te voegen aan hun profielfoto op sociale media. Vanaf de eerste dag overspoelden al meer dan  25.000 kruisjes Vlaanderen. Op de website wordeenjijplus.be konden mensen zich dan vanaf 17 maart registreren en ontdekken op welke manier ze mensen kunnen helpen om een te verdienen. Wie zich registreert, mag ook een + bij zijn of haar naam/profielfoto zetten.

De campagne bestaat uit televisiespots, radiospots en banners die iedereen aanmoedigen om een betere versie van zichzelf te worden: een jij.

rodekruis-duvalbreed

 

Credits

Client : Rode Kruis-Vlaanderen

Agency : Duval Guillaume

CD : Koenraad Lefever, Dries De Wilde

Creation : Joey Boeters, Nik Sluys

Head of Accounts: Patrick Clymans

Account Manager : Jet Vervenne

TV Producer : Marc Van Buggenhout

Film Production Company : Czar

Radio Production Company : Sonicville