Word koning dankzij JCDecaux en Clear Channel
Als leidinggevende spelers in out of home reclame (OOH) besloten JCDecaux en Clear Channel de krachten te bundelen en het gebruik van het OOH-medium aan te moedigen. Daarom organiseren zij binnenkort de OOHKings Awards, waarbij deelnemers kans kunnen maken op awards binnen drie categorieën: 'King of Creativity', 'King of Planning' en 'King of Efficiency'. De doelstelling? De effectiviteit van OOH onderstrepen, creatieve mogelijkheden in de verf zetten en de vele voordelen van dit veelzijdige medium promoten.
Alle Belgische creatieve bureaus, media-agentschappen, OOH-specialisten en adverteerders worden uitgenodigd hun OOH-campagnes die tussen 1 januari en 31 december 2015 liepen in te dienen via het platform oohkings.be. Inzendingen voor de categorie King of Creativity zullen worden beoordeeld op basis van criteria zoals originaliteit van het concept en de uitvoering, en dit in drie subcategorieën: traditionele affichage, digitale animatie en out of the box communicatie. Campagnes in de categorie King of Planning zullen de meerwaarde van OOH in het mediaplan moeten aantonen. Tot slot zullen in de categorie King of Efficiency bereikte verkoopstijgingen en/of andere bereikte KPI-objectieven de criteria uitmaken waarop de ingediende campagnes zullen beoordeeld worden.
De cases zullen beoordeeld worden door een jury bestaande uit zeven leden uit de reclamesector: twee leden van media-agentschappen, twee leden van creatieve bureaus, twee adverteerders en één OOH-specialist. Bovenop de eretitel 'OOH King', die de winnende ploeg van elke categorie gedurende een jaar zal kunnen dragen, zal het team beloond worden met een duo-ticket voor de Cannes Lions in juni 2016.