Dirk Schyvinck (1958) kennen we van zijn marketingwerkzaamheden bij onder meer Dexia/Belfius en bij The Ppress. Maar hij is socioloog van opleiding. De voorbije tijd vond hij tijd om na te denken en om te schrijven. In Wat als we straks 100 worden? toont hij zich een pleitbezorger van dringende sociale innovatie naast de vernieuwingen op technologisch vlak. Als fan van innovatieve projecten wou hij eigenlijk nooit oud worden, maar eeuwig jong blijven. Na een jaar vol gesprekken met ondernemers, intrapreneurs, jonge wolven en uiteraard met zijn netwerk van generatiegenoten, groeide het besef dat onze leef-tijd er straks – in een leven van honderd jaar – helemaal anders zal uitzien.
Wat als we straks 100 worden? Soms klinkt het als een vloek. Terwijl we er net een zegen van moeten maken. Schyvinck beschrijft in zijn boek een andere visie op jong en oud. Hij pleit voor een jonge kijk op vergrijzing en een vernieuwende blik op de toekomst van het langere leven. Dit nieuwe boek is een uitgave van Houtekiet.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]