Wordt Vlaanderen een fietsvloer?

Vloer-Ronde

Crea / News

Vloer-Ronde-langToerisme Vlaanderen en De Vloer rolden deze maand de Ride Like a Flandrien-campagne uit. Een internationale campagne met als doel Vlaanderen als ultieme fietsbestemming nog meer op de kaart te zetten. De Vloer creëerde daarvoor een wedstrijd met als hoofdprijs de kans om de laatste 100 km van de 100ste Ronde Van Vlaanderen mee te fietsen.

Voor die wedstrijd werd slim gebruik gemaakt van verschillende online media en tools. Een ingenieuze implementatie van de Strava-app zorgt ervoor dat wielerfans hun kilometers kunnen bijhouden om zo die van wielerlegende en gezicht van de campagne Johan Museeuw zo dicht mogelijk te benaderen. De campagne loopt dertig dagen en omvat naast een website ook een reeks online filmpjes met content en tips die door verschillende mediapartners in 13 landen worden ondersteund en gepromoot.

Tip 1:

Tip 2:

Tip 3:

Tip 4:

Tip 5:

Tip 6:

De campagne loopt in Nederland, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zweden, Noorwegen, Denemarken, Italië, Spanje, Engeland, Ierland, de Verenigde Staten en Canada.