De Belgische Vereniging van de Audiovisuele Media, die in 2017 bijna 60 % van de Belgische reclamemarkt (off&on-MDB) vertegenwoordigde, heeft Wout Dockx aangetrokken als secretaris-generaal. De vereniging toont daarmee dat ze voortaan korter op de bal wil spelen en sterker aanwezig wil zijn op de markt van communicatie, studies en evenementen. Denis Masquelier, huidig voorzitter van de ABMA-BVAM en general manager van de regie IP Belgium, is verheugd over de aanstelling: « Dockx heeft in zijn carrière al ruimschoots aangetoond dat hij op professioneel vlak over superieure kwaliteiten beschikt, zowel strategisch als operationeel, en over een uitgebreide kennis van de Belgische audiovisuele sector. Het zijn allemaal troeven die van hem de ideale kandidaat maken om deze nieuw gecreëerde functie in te vullen. We worden geconfronteerd met uitdagingen die onze landsgrenzen overschrijden en die een optimale coördinatie van alle betrokkenen op de markt vereisen, hij is dus ongetwijfeld “the right person at the right place”. »
De opdracht van Wout Dockx bestaat er in de eerste plaats in het centrale aanspreekpunt te zijn. Verder zal hij zich op internationale trends inspireren om de kracht van de Belgische audiovisuele media te promoten en de belangenverdediging van deze media te coördineren. Hij ziet toe op de ontwikkeling en de opvolging van de strategische plannen van de diverse media, brengt de bestaande knowhow op het vlak van studies en kennis samen en communiceert naar de reclamemarkt toe. Wout Dockx voegt er graag het volgende aan toe: « Met mijn jarenlange voorzitterschap van de technische commissie CIM-TV, mijn werk bij GfK dat in België zowel het Radio- als het TV-onderzoek uitvoert, en mijn ervaringen bij associaties als CIM, UMA, CommPass en Newsworks, denk ik goed gewapend te zijn om deze challenge aan te gaan. De AV media zijn hoekstenen van communicatie in onze markt, en daar wil ik graag mijn schouders onder zetten. »