Wow! 52 Belgische kanshebbers op One Show 2022

Awards / News

De finalisten voor The One Show 2022 zijn bekend. En die brengen goed nieuws: onze Belgische bureaus maken maar liefst 52 keer kans op een prestigieuze Pencil. BBDO en Mortierbrigade zijn de grootste kanshebbers met elk tien plaatsen op de shortlist.  

Alle kanshebbende bureaus en hun campagnes lijsten we hieronder voor u op:

  • 10 shortlists voor BBDO met ‘The Breakaway’ voor Decathlon (2X Branded Entertainment, 2X Experiential & Immersive, 2X Gaming, 2X Interactive, Online & Mobile, PR, Cultural Driver).
  • 10 shortlists voor Mortierbrigade met ‘The Playlist Song’ voor TwinToes (Branded Entertainment, Creative Use of Data, Moving Image Craft, Music & Sound Craft, Radio & Audio, SoMe, illu), ‘The Umbilical Cord’ voor Equal Payday (2X Film) en ‘The Umbilical Cord’ voor Equal Payday (2X Film). 
  • 8 shortlists voor Happiness met ‘Restory’ voor Canon (2X DM, Creative Effectiveness, Experiential & Immersive, PR), ‘Empty Rooms’ voor OVK (Interactive, Online & Mobile, PR) en ‘Giant NFT’ voor Quick. (Interactive, Online & Mobile).
  • 8 shortlists voor Mutant met ‘Missed You Stranger’ voor StuBru (3X Film), ‘Bad News Good News’ voor N.E.W.S. Records (Design, IP & Products),‘Happy Ending’ voor Flair (Design), ‘Now’s the time to stare’ voor Paralympic Team Belgium (PR) en ‘Finish your homework’ voor Unicef/The EU (Moving Image Craft).
  • 6 shortlists voor Publicis Groupe met ‘Let It All Art’ voor BNP Paribas Fortis (Creative Use of Data, Health & Wellness, Interactive, Online & Mobile, OOH) en ‘Millboard’ (OOH) en ‘Mercedes and the wind’ (Moving Image Craft) voor Mercedes-Benz.
  • 5 shortlists voor FamousGrey met ‘The Volvo Street Configurator’ (2X Creative Effectiveness en 3X Interactive, Online & Mobile).
  • 3 shortlists voor Ogilvy Social.Lab met ‘Mix For Boobs’ voor NRJ en Pink Ribbon (DM, Health & Wellness, Radio & Audio).
  • 1 shortlist voor At-thetable met ‘The Hidden Job Offer’ voor DPG Media (DM).
  • 1 shortlist voor Wunderman Thompson met ‘Shopcakes’ voor OVAM (Experiential & Immersive).

Een overzicht met alle shortlists vindt u hier.