Wunderman en SBS doen aan ad-placement voor Ixina

Crea / News

Wunderman SBSOmdat we steeds vaker tijd doorbrengen in de keuken, creëerde Wunderman Belgium een stukje branded content voor Ixina. In de televisiespot zien we zes spotjes voor zes verschillende merken die zich allemaal afspelen in een Ixana-keuken. Het geheel vormt zo één lange reclamespot voor Ixina, in samenwerking met andere merken.

Om de nieuwe baseline “Altijd met je mee” te ondersteunen en de behoeften van klanten beter te begrijpen, lanceerde Ixina dit jaar de Nationale Keukenenquête. Daaruit bleek dat we veel meer in de keuken doen dan vroeger: koken, lachen, huiswerk maken, feesten, ruzie maken, online shoppen, series kijken, knutselen met de kinderen, ontspannen... Aurélie Capouillez, marketing manager van Ixina Benelux, licht toe: « De keuken heeft een centrale rol ingenomen in ons leven. We doen er van alles en nog wat. Daarom bouwen we bij Ixina keukens die aangepast zijn aan de wensen van onze klanten, want wij zijn altijd met je mee. »
Met dit in het achterhoofd bedacht Wunderman Belgium een branded content format voor Ixina. Sam De Volder, creatief directeur bij Wunderman Antwerp, legt uit: « Aangezien een groot deel van het leven zich in de keuken afspeelt, is deze ruimte de ideale setting voor heel wat reclamespotjes. In tv-programma’s wordt product placement wel vaker gebruikt, maar in reclamespotjes nog niet. Voor Ixina gingen we meteen een stapje verder en creëerden we Ad- placement: een tv-spot voor Ixina die bestaat uit zes spotjes voor zes verschillende merken. Deze vinden allemaal plaats in dezelfde keuken, in één vloeiend verhaal dat erg herkenbaar is voor veel gezinnen. »

Met dit idee wonnen Wunderman Belgium en Ixina – dankzij The Creative Challenge, een wedstrijd die georganiseerd werd door SBS – een gratis reclameblok tijdens Gert Last Year, de eindejaarsversie van Gert Late Night. De spot werd op 19 december vertoond tijdens het tweede reclameblok van het programma.

Credits:
Agency: Wunderman Belgium
Client: IXINA
Marketing Manager: Aurélie Capouillez
Marketing & Communication Executive: Deborah Adriaans Account Manager: Ena Stevens
Account Director: Tom Thijs
Strategy: Kevin Schröder
Client: Boursin
Client Contact: Geraldine Wittmann, Antoine Russo
Account Manager Boursin: Carole Hayard
Client: Grimbergen
Client Contact: Coralie Dalcq, Margot Aerts, Jan Rogiers Account Manager Grimbergen: Ena Stevens, Stephy Germano Client: MediaMarkt
Advertising Manager: Davy Claeys
Account Manager MediaMarkt: Ena Stevens
Client: JBC
Client Contact: Michelle Claes
Account Director JBC: Veroniek Hesters
Chief Growth Officer & Retail Lead: Denis Ghys
Client: Samsung
Client Contact: Jana Deboeck, Jan Van Riet, Jolien Klazinga, Tom Haezaert, Seppe Dogge Account Manager Samsung: Ena Stevens, Dennis Snijder
Client: Nationale Loterij
Client Contact: Céline Van Gansbeke, Joke Vermoere
Account Manager Nationale Loterij: Mieke Vandenbossche
Project Manager: Ena Stevens
Creative Directors: Sam De Volder, Manuel Ostyn, Pieter Staes
Creative Director SBS: Steve Brouwers
Creatives: Patrick Vermeylen, Jan Denys
Agency Producer: Bruno Dejonghe
Sound Design: Menno Van Riet
Film production company: De Machine
Regie: Khaël Touag
Producent: Dimitri De Wolf
Producer: Thomas Anthoni
Junior Producer: Ilke Schelfthout
DOP: Piet Deyaert
Camera assistant: Vincent Aron Seghers
Casting: The Profiles - Griet Troch
Gaffer: Maarten Stoop
Electro: Robert Hoebeke
Grip: Gerrit Callens
Make up & costume: Charlotte Blommaert
Decor: Stan Maertens
Decor assistant: Sophie D. May
Foodstyling: Lies Van Ginderachter
Bier tapper: Ludo Vanlangenaeker
1e monteur: Gert Wassink
2e monteur: Frederik Vandewalle
Color: Florian Keirse