Wunderman houdt hoop in leven voor Child Focus

Crea / News

Child Focus WundermanVoor de Internationale Dag van Vermiste Kinderen creëerde Wunderman Antwerp een nieuwe campagne voor Child Focus. In een tv- en radiospot stapt het bureau mee in de herinneringen van ouders aan hun vermiste kinderen. Het gaat dit keer om een sensibiliseringscampagne die mensen het emotionele verhaal achter de afstandelijke opsporingsberichten wil tonen.
In de tv-spot – die werd geregisseerd door de meermaals bekroonde Vlaamse regisseur Fien Troch – volgen we het dagelijkse leven van een koppel en hun zoontje. Maar op het einde blijkt dat elke scène slechts een herinnering is aan een kind dat vermist is. De muziek werd voorzien door de Amerikaanse muziekproducent Johnny Jewel, die zijn muzikale bijdrage ook leverde aan onder andere de film Drive en de serie Twin Peaks.
Op radio komen ouders van vermiste kinderen aan het woord die zelf vertellen over een mooie herinnering. Een herinnering die in leven wordt gehouden door alle mensen die de opsporingsberichten delen en zo mee zoeken naar vermiste kinderen. De spots worden dan ook toepasselijk afgesloten met de hoopvolle boodschap ‘Zolang we blijven zoeken, zijn vermiste kinderen nog bij ons’.
De tv-spot werd ontwikkeld voor Child Focus België, maar zal ook in Roemenië en Zwitserland worden ingezet. Daarnaast zal ook de overkoepelende organisatie Missing Children Europe de spot online verspreiden.

CREDITS
Client: Child Focus
Contact: Dirk Depover
Agency: Wunderman Antwerp
Creative Directors: Pieter Staes, Manuel Ostyn
Creation: Cedric Trefois, Tomas Van Loon
Account: Stephanie Katic, Sander Van de Wiele
Agency Producer: Caroline Van Ranst
Production Company: Adult
Director: Fien Troch
Executive Producer: Tatiana Pierre
Production Manager: Charles Kinoo
Post Production Producer: Eveline Welschen
DOP: Frank van den Eeden
Editor: Jelle Stroo
Grading: Florian Keirse
Sound: Menno Van Riet
Music: Johnny Jewel