Houdt De Mol van Rodenbach?

Crea / Innovation / Media / News

VIER Mol RodenbachMet een slogan als ‘Cheers to the Unexpected’ kon Brouwerij Rodenbach niet anders dan zorgen voor een opvallende actie bij de start van het partnership met Café De Mol op VIER. En dat met een onverwachte spot. In klassieke reclamefilmpjes verlekkeren adverteerders mensen altijd met goestinggevende producten, maar in de realiteit heb je op dat moment natuurlijk zelden dat product ook echt bij de hand. Daar zit je dan met je mond vol tanden en niet vol heerlijk, parelend bier. Daar bracht Wunderman Antwerp samen met Rodenbach en SBS verandering in, met een op het eerste zicht net zo tradionele spot. Maar niets is wat het lijkt, want tijdens het bekijken ontpopte de spot zich plots tot een uitnodiging om live, in het kader van de spot, toch meteen van een frisse Rodenbach te komen proeven. En dat in Café De Mol en dan ook nog eens in het gezelschap van de eerste afvaller van De Mol. Een kans die een aantal Rodenbach en De Mol-fans niet lieten liggen. De spot werd uitgezonden vlak voor de langverwachte eerste aflevering van het nieuwe seizoen van De Mol. Vlak na die aflevering volgde Café De Mol waarbij de snelste vier aanwezigen een tafeltje kregen en zo konden genieten van een unieke en unexpected Rodenbach-ervaring.
Rodenbach is de ideale partner voor Café De Mol, zegt men bij VIER, want net zoals de mol zorgt het bier keer op keer voor de verrassing: "Dat op het vlak van smaak, want ook al doet de donkere en dieprode kleur een zwaarder bier vermoeden, niets is minder waar. Rodenbach smaakt immers onverwacht verfrissend dankzij een rijping op eikenhouten foeders en een perfectionering met jong bier. Maar ook op het vlak van communicatie zoekt Rodenbach steeds een opvallende twist."
Als partner van het programma verwent de brouwerij de komende weken het aanwezige publiek uiteraard met een frisse Rodenbach, ondersteunen ze mee het on-line De Mol-spel en is ze van de partij op het slotevenement waarin de finale van De Mol live in Kinepolis Antwerpen uitgezonden wordt. En wie weet valt er nog wel iets onverwachts uit de lucht? Fans kunnen de Facebookpagina van Rodenbach in de gaten houden.

Noot: de spot werd bedacht door Wunderman Antwerp in het kader van een Creative Challenge waarin SBS agencies uitdaagde om op zoek te gaan naar verregaande samenwerkingen tussen merken, bureaus en de zenders. SBS wil op die manier aantonen dat het openstaat voor vernieuwende vormen van reclame die de kijkervaring beter maakt, eerder dan ze te verstoren.
En een tweede noot:  Het spel van verraad, vertrouwen én verrassingen kende op zondagavond 25 maart meteen zijn beste start ooit. De Mol was het best bekeken programma van de hele avond met 1.040.000 kijkers en claimde het marktleiderschap met een aandeel van 48% op VVA 18-54. Nakaarten kon nadien in Café De Mol, waarin Frances Lefebure en Gilles Van Bouwel elke week samen met (on)bekende gasten op zoek gaan naar tips om de mol te ontmaskeren. Zo'n 450.000 kijkers speculeerden maar al te graag mee. Het programma kon met 25,5% marktaandeel op VVA 18-54 sterk groeien t.o.v. vorige week. Café De Mol is elke week live te volgen na De Mol.
 
Credits
Copywriter: Jolien Tuyteleers
Art Director: Kate Bellefroid
Creative Director: Sam De Volder
Account Manager: Charlotte Jaros
Account Director: Veroniek Hesters
Brand Manager Rodenbach: Tom Robberechts
Global Marketing: Kristof Ampe
Creative Director SBS: Steve Brouwers
Producer: Bruno Dejonghe
Sound: Menno Van Riet
Motion Design: Andreas De Ridder
Producer Wenneker.be: Mathias Kerner
Director: Willy Crank
DOP: Frederic Van Zandycke
Design: Nathalie Wlostowski
Development: Joren Van Hocht, Christian Igod Hvass, Stijn Janssens