Wunderman en MediaMarkt spreken binaire taal

Crea / Marketing / News

MM - Cyber MondayOp maandag 26 november was het Cyber Monday bij MediaMarkt. Om technologiefans hiervan op de hoogte te brengen, bedacht en ontwikkelde Wunderman Antwerp een campagne die hen niet in het Nederlands aanspreekt, maar in een taal die enkel zij kunnen begrijpen: binaire code.
Na Black Friday konden mensen op Cyber Monday bij MediaMarkt genieten van interessante promoties op alle IT en multimediaproducten. Om naast prijzenjagers ook cyberfans aan te spreken ontwikkelde Wunderman een activatiecampagne die enkel uit eentjes en nulletjes bestaat. De binaire code 00110000 01101110 01100101 00101110 01100010 01100101 werd verspreid via spotjes op Spotify en banners. Daarnaast werden cyberfans ook aangesproken via social media en op gaming forums en platforms. Er werden ook tags met de code verspreid via ‘Counter-Strike 1.6’, een van de meest populaire online first-person shooters ter wereld. Ook in de winkels werden de screensavers van computers en digitale displays gehijacked.
Cyber Monday MediaMarkt
Mensen die de eentjes en nulletjes ontcijferden, kwamen uit op 0ne.be, waar ze konden deelnemen aan een wedstrijd om kans te maken op een exclusieve gaming computer. Het enige wat ze daarvoor moesten doen, was een simpele wedstrijdvraag beantwoorden in binaire code.

CREDITS:
Client: MediaMarkt
Contact: Davy Claeys, Yannick de Bievre, Fokke Lowie, Mart Hertecant
Agency: Wunderman Antwerp
Account: Ena Stevens, Tom Thijs
Creative Director: Sam De Volder
Creation: Cedric Trefois, Tomas Van Loon
Design Director: Sebastien Greffe
Design: Charlotte Slegers
Agency Producer: Caroline Van Ranst
Sound: Menno Van Riet