Wunderman steelt fietsen voor VAB

Crea / News

 
Wunderman VABFietspech maakt iedereen wel eens mee. Maar dat er ook vandaag bij ons zowat 65 elektrische fietsen worden gestolen, is heel wat minder geweten. Meteen het uitgangspunt van de campagne die Wunderman Antwerp creëerde voor VAB. Op klaarlichte dag stuurde het bureau Koen van Impe als fietsendief op pad. Met een kniptang in de hand en een verborgen camera in zijn zog. Doel: in de kijker zetten dat de pechverhelper samen met zijn fietsbijstand nu ook een hoogst interessante fietsverzekering aanbiedt. Dat het filmpje al meteen gretig wordt bekeken op social media hoeft niet te verbazen. De meeste omstaanders kijken zonder blikken of blozen de andere kant uit. Sommigen helpen zelfs een handje bij het inladen van de gestolen fietsen… Conclusie van het verhaal? Je kan je nieuwe fiets maar beter verzekeren. En, zoals de afsluiter van de campagne luidt, daar weet VAB wel weg mee.

Credits
Creative Directors: Pieter Staes, Manuel Ostyn
Creative team: Katrin Van Eycken, Maarten Hofman
Account team: Veroniek Hesters, Sarah Savoir, Evelien de Lint
Client: Diane Aerts, Caroline van Den Abeelen, Filip Aerts
Campaign Managers: Bart Delvaux, Sarra Mauquoi
Production: Static Films
Producer: Ben Wevers
Actor: Koen van Impe
DOP & Direction: Tommy Vuylsteke
Editing: Erik Hamblok
RTV Producer: Bruno Dejonghe