Wunderman Thompson Benelux strikt Sandra Bold

News / People

Wunderman Thompson Benelux heeft Sandra Bold aangesteld in de nieuwe rol van Chief Creative Officer. Zij komt van Publicis Milaan, waar ze Global Creative Director was en wereldwijde campagnes voor merken als Heineken en Bottega Veneta overzag. In haar nieuwe rol werkt Bold over de Wunderman Thompson kantoren in Amsterdam, Antwerpen en Brussel heen, is ze eindverantwoordelijk voor de creatieve output en stuurt ze innovatie en creative excellence voor de regionale en globale klanten aan, zoals JDE, VodafoneZiggo en Microsoft.  Ze heeft Amsterdam als uitvalsbasis en rapporteert aan Wunderman Thompson Benelux CEO Erwin Jansen. Sandra Bold zal vanuit deze nieuwe rol nauw samenwerken met ECD’s Kristof Snels (Antwerpen en Brussel) en Carlos Camacho (Amsterdam). Sandra Bold over haar nieuwe rol: “Ik ben erg verheugd om deze new gecreëerde positive op te nemen binnen Wunderman Thompson. Kijkend naar de creatieve output en naar de manier waarop er over expertises en bureaus heen samengewerkt wordt, mag het duidelijk zijn dat de Benelux een speciaal plaatsje binnen het wereldwijde WT netwerk heeft, en dat men bereid is te investeren in het maximaliseren van het potentieel. Zo fijn om met dit geweldige Benelux-team te kunnen samenwerken om innovatief en creatief werk te creëren voor hun ambitieuze klanten”.

Wunderman Thompson Benelux Chief Executive Officer Erwin Jansen, voegt toe: “Ik ben erg blij dat we na vele maanden vol lange gesprekken Sandra kunnen verwelkomen. Met haar schat aan internationale ervaring op een aantal van de mooiste en bekendste merken in de wereld, brengt ze ongetwijfeld een verrassende, vernieuwende en verfrissende kijk én zal ze ons uitdagen om creatief de lat steeds maar hoger te leggen. Samen met Kristof en Carlos gaan we onze ambitie om nieuwe opportuniteiten voor creatieve groei superchargen.”  

Sandra Bold startte haar carrière als architecte, maar maakte snel de overstap naar reclame in haar thuisland Roemenië. Vanuit Boekarest won ze awards in alle internationale festivals zoals Cannes, Clio, Eurobest en The One Show. In haar periode bij McCann Roemenië won het bureau vier jaar op een rij ‘Agency of the Year’ en ‘Network of the Year’. Van Roemenië ging het naar Publicis Londen, waar ze genomineerd werd als één van de ‘Top 100 Superwomen’ door Pitch Magazine, en waar ze opgenomen werd in het Future Leaders programma van D&AD. In 2018 ging ze dan naar Publicis in Italië, dat in 2021 verkozen werd tot International Agency of The Year door Adweek. Sandra Bold is ook veelvuldig jurylid in award shows en festivals zoals Clio (2019), The One Show (2020), Cannes Lions (2021), The New York Festivals Executive Jury (2021), Dubai Lynx (2021), ANDYs Europe and Global (2022), D&AD (2022) en Golden Drum (2022).