Wunderman Thompson brengt de toekomst tot leven voor UAntwerpen

Crea / News

Trouwen met een androïde, pterosauriërs die weer door de lucht vliegen of de boerentoren als hoogste gebouw van Europa... niemand weet wat de toekomst zal brengen, maar alles is mogelijk. Zeker als studenten creatief en ambitieus leren denken. En dat is precies waar studeren bij Universiteit Antwerpen om draait. Daarom laat Wunderman Thompson Antwerpen in een nieuwe campagne jongeren al eens kennismaken met een toekomst die ze zelf mee kunnen bepalen.

De eerste wervingscampagne van Wunderman Thompson Antwerpen voor Universiteit Antwerpen is een feit. Hiervoor ontwikkelde het bureau een hele reeks affiches waarop de krantenkoppen van de toekomst staan te lezen. Deze laten jongeren dromen van de oneindige mogelijkheden die ze zelf in handen hebben. Maar het blijft niet bij dromen. Want via een aantal affiches kunnen ze die toekomst ook tot leven brengen in augmented reality.

Om mensen al warm te maken voor de e-Infodag van de universiteit kunnen ze een Tour van de Toekomst doen doorheen Antwerpen. Die leidt hen langs vijf billboards met speciale affiches. Door die te scannen zien ze de toekomst via AR tot leven komen op hun smartphone. Wie zelf de toekomst eens tot leven wil brengen, kan nog tot 7 maart de Tour van de Toekomst doen in Antwerpen.

De campagne moet jongeren uiteindelijk naar de e-Infodag leiden op 6 maart waar ze hun opleiding aan de UAntwerpen kunnen kiezen. “Nu klassieke infodagen op de campussen geen optie zijn, moesten we het anders aanpakken. Een e-Infodag is een vaste waarde maar we wilden de potentiële UAntwerpen studenten ook eens even veilig uit hun kot laten komen. Met deze tour leren ze Antwerpen kennen én meteen ook de toekomst die ze er mee kunnen bepalen,” vertelt Pieter Staes, creatief directeur bij Wunderman Thompson.

 

Voor het ontwikkelen van de Tour van de Toekomst werkte het bureau nauw samen met Playar Studio, die de uitwerking van heel de AR experience voor hun rekening namen. Naast het outdoor luik wordt de campagne ook verder uitgerold op social media en met affiches op middelbare scholen.

Credits
Client: Universiteit Antwerpen
Agency: Wunderman Antwerp
Client contacts: Elisabeth Vanhoutte, Sofie Francque
Creative Directors: Pieter Staes, Manuel Ostyn
Creation: Tomas Van Loon, Patrick Vermeylen
3D design: Matthias Berghmans, Bas Vaerewyck
Design: Kenny Smet
Motion design: Ynje Degraeve, Andreas De Ridder
DTP: Theo Hagtingius, Jan-Bart Debruyne
Copy: Lynn Pinsart, Tine Sinnaeve, Joeri Quinet
Strategy: Evert Van den Broeck, Dimitri De Lauw
Performance strategy: Caroline Bogaerts
Account team: Stephanie Katic, Valérie Rosiers
Agency Producer: Ingeborg Van Hoof
AR production: PLAYAR Studio x RabbitHole Animation