Wunderman Thompson Brussels en hub.brussels lokken start-ups naar Brussel

Crea / News

De keuze voor Brussel als uitvalsbasis biedt start-ups talrijke voordelen, van de gediversifieerde kweekvijver van ervaren talenten om in te vissen tot dynamische ecosystemen met onder andere incubators en sponsoring. Maar omdat die voordelen niet altijd voor iedereen helder zijn, vroeg Hub.brussels aan Wunderman Thompson Brussels om een nieuwe campagne uit te werken om start-ups in heel Europa aan te moedigen om zich in onze hoofdstad te vestigen. Met schijnbare tegenstellingen als 'less boundaries, more connections', 'less crowds, more people', 'less nine to five, more one on one' zet de nieuwe 'less hustle, more business'-campagne de verschillen tussen Brussel en andere grootsteden voor start-ups in de kijker. In de eerste fase wordt campagne gevoerd in vijf landen: Frankrijk, Italië, Polen, Spanje en het VK. Op basis van verschillen die eigen zijn aan elk land worden gerichte socialmediaberichten geschreven die start-ups aansporen om naar Brussel te verhuizen, want daar worden ze ondersteund in hun groei. De eerste fase van de campagne zal lopen tot eind 2020. Daarna kan de campagne naar andere landen worden uitgebreid, telkens in een eigen versie. De campagne bouwt voort op de 'Make more with less'-video die Wunderman Thompson Brussels in maart 2019 voor Hub.brussels maakte.

CREDITS

  • Agency: Wunderman Thompson Brussels
  • Client: Hub.brussels
  • Client contact: Emmanuel De Beughem
  • Strategy team: Lise-Marie D’Hooghe, Ana Gassie
  • Creative team: Bob Goor, Georgios Leontiou
  • Motion design en video producer: Georgios Leontiou
  • Copywriting: Christine Mes
  • Account team: Laurence Binot, Manon Wambreuse
  • Media Plan: Basel Alakkad
  • Development and performance team: AdSomeNoise