Wunderman Thompson creëert internationaal ecosysteem voor Affligem

Budgets / Crea / News

Affligem heeft Wunderman Thompson Brussels uitgekozen om zijn internationale website een make-over te geven. De bedoeling was om de nieuwe positionering en visuele identiteit van de brouwerij door te trekken naar de website en die tegelijkertijd uit te rusten met een nieuwe, meer UX-friendly navigatie. Het merk wil op die manier zijn consumenten inspireren: hen ertoe aanzetten om Affligem te herontdekken, zich onder te dompelen in de 1000 jaar vakmanschap en expertise van de brouwmeesters en te proeven van de rijke smaken. Experts op het vlak van strategie, digital & UX werkten nauw samen met het merk om de website van A tot Z te herzien: van de customer experience over de navigatie en de inhoud tot zelfs de nieuwe, uiterst herkenbare tone of voice. Dankzij de vlotte, efficiënte samenwerking stond de nieuwe internationale website van Affligem in minder dan 3 maanden online.

Na deze eerste succesvolle samenwerking besliste Affligem Global om ook in zee te gaan met Wunderman Thompson Brussels voor de ontwikkeling van alle digitale assets én twee toolkits voor de internationale markten. De 'Digital toolkit' werd ontworpen om Affligem te helpen het digitale ecosysteem van het merk te managen en op een coherente manier uit te rollen via de verschillende assets. In de 'Social Media toolkit' wordt de socialmediastrategie uiteengezet die WT voor het merk uitwerkte en krijgen de verschillende markten alle sleutelelementen en content aangereikt om hun fancommunity op de sociale netwerken te begeesteren. De twee toolkits ondersteunen de internationale lancering van Affligem alsook de belofte die het merk doet: Affligem is een Belgisch speciaalbier dat het verdient om samen van te genieten met de mensen die ons het meest dierbaar zijn. “Ik was enorm tevreden over het project voor de Affligem-website, zowel over de manier waarop de visuele identiteit werd geïntegreerd als de mate waarin de copy onze merkpersoonlijkheid weerspiegelde. Het was voor mij dan ook een logische stap om Wunderman te briefen voor de uitwerking van de digitale toolkit van Affligem”, vertelt Lore Oudermans, International Marketing Manager Belgian specialty beers.

CREDITS

  • Agency: Wunderman Thompson Brussels
  • Client: Affligem Global
  • Client contact: Elke de Block, Lore Oudermans
  • Creative Director: Sam De Volder
  • Digital Director: Jeroen Michiels
  • Design Director: Bob Goor
  • Creative team: Dieneke Van Gerrewey, Olivier Verhellen
  • Account team: Hélène Bouillet, Klaas Van den brande, Stijn Janssens, Nadège Witkowski
  • Strategy: Dennis Snijders, Ana Gassie
  • Copywriter: James Ubaghs, Joeri Quinet
  • Design: Valérie Henrard, Georgios Leontiou, Thijs ter Haar
  • Development: Joran Schaefer, Lieven Eulaers