Wunderman Thompson en MediaMarkt dagen influencers uit

Crea / News

Wunderman MediaMarktNu de eerste hittegolf over ons land is getrokken, staat de volgende tsunami ons alweer te wachten. We worden weer overspoeld met promobollen, negatieve percentages, hoofdletters en veel, veel uitroeptekens. Inderdaad: DE SOLDEN!!! Ook bij MediaMarkt swingen de kortingen de pan uit tijdens de Xtreme Solden. Maar solden blijven gewoon solden. Dus dat moet leuker, dachten ze bij MediaMarkt. Daarom zet de elektronicaketen een 'influencercampagne' op poten. Deze keer wordt er echter niet gecast op aantal volgers, maar op extreme bereidwilligheid. In ruil voor wat van de pot gerukte reclame, kunnen de influencers hun geadverteerd product tot 100% terugverdienen. Dat doen ze door drie weken lang met een Huawei-Hawaï-hemd rond te lopen, een dronepet op hun hoofd te etaleren of een gigantische TV-bache tegen hun gevel te hangen.
Op MediaMarkt.be kunnen kandidaten laten weten hoe ver ze willen gaan voor een gratis product. De drie extreemste inschrijvingen moeten daarna in tien opdrachten bewijzen dat ze een volleerde promoboy- of girl zijn. Per geslaagde opdracht gaat er 10% af van hun smartphone, drone of tv. Brengen ze alle opdrachten tot een goed einde, dan krijgen ze hun product helemaal gratis. De campagne werd op 1 juli afgetrapt met enkele oproepfilmpjes op tv en social. Op 8 juli worden de gelukkige influencers gekozen.

CREDITS

  • Agency: Wunderman Thompson Antwerp
  • Client: MediaMarkt
  • Client contact: Davy Claeys
  • Creative Directors: Sam De Volder
  • Creative team: Jan Denys, Patrick Vermeylen
  • Account team: Ena Stevens, Matti Verhaegen, Tom Thijs, Manon Wambreuse
  • Strategy: Evert Van den Broeck
  • Copywriter: Joeri Quinet, Wout Geysen, Mike Dobbelaere, Jérôme Van Den Broeck, Hugues Vanden Steen, Tom de Block
  • Design: Nathalie Wlostowski, Virginie Rosseel, Charlotte Slegers, Dorien Wendelen
  • DTP: Anja Van den Broeck, Theo Hagtingius
  • Agency producer: Bruno Dejonghe, Ingeborg Van Hoof, Caroline Van Ranst
  • Development: Jonas Van der Sande
  • Performance Marketeer: Caroline Bogaerts
  • Production house: De Machine
  • Sound design: Menno Van Riet
  • Motion design: Andreas De Ridder