Wunderman Thompson en Rode Kruis-Vlaanderen laten radiopresentatoren bloed geven voor luisteraars

Non classé (NL)

Met de campagne #geefvoorelkaar die in maart gelanceerd werd, bewezen Wunderman Thompson en Rode Kruis-Vlaanderen dat de groep van mensen waarmee we een diepe band voelen, veel groter is dan we denken. En de reden om bloed of plasma te doneren dus ook, want de kans dat je een leven redt dat je dierbaar is, is reëel.

Vanaf 30 mei wordt de campagne uitgebreid met 13 unieke radiospots, waaraan bekende presentatoren van evenveel zenders meewerkten. Want naast voetbalsupporters, collega’s, cosplayers, sporters, concertfans of studenten, wil Rode Kruis-Vlaanderen nu ook de radiocommunity motiveren om bloed te geven voor elkaar.

In de spots horen we telkens twee luisteraars vertellen voor wie zij geven, gevolgd door een bekende stem van de betreffende zender. Die geeft natuurlijk voor al z’n luisteraars en stelt daarna de vraag: voor wie geef jij? Sander Gillis van MNM voegt zelfs de daad bij het woord en trotseert z’n angst voor naalden door live op de radio bloed te doneren.

De spots lopen vanaf 30 mei, dus laat je vanaf dan volop overtuigen door je favoriete presentator op Radio 1, Radio 2, Studio Brussel, StuBru De Tijdloze, MNM, MNM hits, Qmusic, Joe, TOPradio, Willy, Nostalgie, NRJ of One World Radio en maak meteen een afspraak via rodekruis.be.

CREDITS

  • Agency: Wunderman Thompson Antwerp
  • Client: Rode Kruis-Vlaanderen
  • Client contact: Sara Jacobi, Ann Jansen, An Van Sande
  • Creative Directors: Pieter Staes, Manuel Ostyn, Sam De Volder
  • Creative team: Kate Bellefroid, Jolien Tuyteleers
  • Account team: Annelies Nyns, Molly Waeytens
  • Strategy: Els Raemdonck
  • Agency producer: Thomas Anthoni
  • Radio & Music Agency: Studio Helsinki