Wunderman Thompson en Telenet Business schakelen versnelling hoger

Crea / News

Wunderman Telenet versnelling 20Na een intensieve pitch in augustus vorig jaar koos Telenet Business voor Wunderman Thompson om De Digitale Versnelling een nieuwe fase binnen te loodsen. Telenet Business lanceerde in maart 2017 De Digitale Versnelling, een platform waarop bijna 3000 ondernemers werden geholpen in hun digitale verhaal. Met oog op meer mogelijkheden en verdere ontplooiing van het platform, wilde Telenet Business nog een stap verder gaan. Daarom kreeg Wunderman Thompson de opdracht om De Digitale Versnelling 2.0 vorm en inhoud te geven.
Het vernieuwde platform heeft twee doelen: ondernemers digitaal vooruithelpen en experts hun business laten boosten, om zo samen België massaal digitaal te versnellen. Het resultaat is een platform waarmee ondernemers en experts elkaar kunnen vinden via een slimme wizard. Ze kunnen online kennismaken en hun project opstarten en onderhouden. De ondernemers en digitale experts treden in rechtstreeks contact om te kijken of er synergiën mogelijk zijn. Dan bepalen de ondernemer en digitale expert een samenwerking op maat. Ze stemmen ook de manier van werken en een budget af. De Digitale Versnelling 2.0 is echter niet enkel een matchmakingplatform, maar wordt constant aangevuld met professionele content van digitale experts uit 9 vakgebieden: e-mail, sociale media, merk versterking, online adverteren, online tools, privacy en online veiligheid, webshop, website en digitaal advies.
Wunderman Thompson nam bovendien de wervingscampagne van de experts op zich. Hierbij worden digitale flaters uitgelicht, om de aandacht van experts te trekken met digitale don’ts in hun vakgebied. En ze vervolgens aan te moedigen ondernemers te helpen om deze digitale don’ts het wereldwijde web uit te helpen via De Digitale Versnelling 2.0.

CREDITS

  • Agency: Wunderman Thompson Antwerp/Brussels
  • Client: Telenet Business
  • Client contact: Laura Leyssens, Ellen Van Daele, Femke De Knop, Stijn Martens
  • Creative Director: Pieter Staes
  • Creative team: Lynn Pinsart, Patrick Vermeylen
  • Account Director: Jet Vervenne
  • Account team: Kathlien Verlodt
  • Digital leads: Erlend Debast, Arnout Deville
  • Strategy team: Maarten Van Herck
  • Copywriter NL: Lynn Pinsart
  • Copywriter FR: Yves Donceel
  • Design director: Jo Van Grinderbeek
  • Design team: Krisje Verbert, Joran Schaefer, Jorg Meyer, Reginald Van de Velde, Kelly Catteeuw
  • Motion: Andreas De Ridder
  • Developer: Adrian Covrig, Jesse Debruyckere, Sven Lemmens, Jonas Van der Sande
  • UI/UX: Krisje Verbert