Wunderman Thompson laat trouwklokken luiden in MediaMarkt

Crea / News

Op 11 november gedenken wij in België de Wapenstilstand, maar vanuit China komt die dag een heel andere rage overvliegen: Singles’ Day. Op die dag omarmen we het vrijgezellenleven en mag iedereen eens lekker aan zichzelf denken. Maar bij MediaMarkt kan dat nóg leuker met een heus Singles’ Weekend. Een briefing om dit in de verf te zetten kwam bij Wunderman Thompson terecht. 

Het bureau vertrok van het idee dat sommige vrijgezellen hun leven niet per se met iemand willen delen, maar eerder met iets. Zo trouwde een zekere Erika al met de Eifeltoren en loopt er ook een mevrouw Berlin Wall rond. Moet kunnen, dachten ze bij MediaMarkt. Zeker omdat heel wat mensen eerder met hun scherm lijken getrouwd dan oog te hebben voor hun (potentiële) partner. Dus waarom het dan niet officieel maken? 

Zo ontstond ‘De Toesteltrouw’, een activatie waarbij zes gelukkige singles konden trouwen met het toestel van hun dromen. Eerst moesten ze hun liefde bewijzen door een online aanzoek te schrijven voor hun favoriete product. Een Smart TV, laptop en smartphone waren de begeerlijke vrijgezellen van dienst. Daarna werden de casanova’s met het mooiste aanzoek verwacht in MediaMarkt Kortrijk en Woluwe om te trouwen met hun geliefde product. 

De campagne werd aangekondigd met een social video die op twee dagen tijd een kleine duizend vrijgezellen naar de wedstrijdpagina leidde. Uiteindelijk werden zes gelukkigen in het echt verbonden in een romantisch aangekleed decor in de winkel. Het werd een prachtige dag, bewijzen ook de huwelijksfoto’s hieronder. De foto’s van de eerste huwelijksnacht wil Wunderman Thompson ons liever besparen. 

Credits
Agency: Wunderman Thompson Antwerp 
Client: MediaMarkt
Client contact: Davy Claeys, Fokke Lowie
Creative Directors: Sam De Volder, Merel Van den Broeck
Creative team: Wout Geysen, Tijs Dejonckheere
Account team: Matti Verhaegen, Sarah Savoir, Tom Thijs
Strategy: Evert Van den Broeck
Design: Sebastien Greffe, Virginie Rosseel, Charlotte Slegers
Development: Joran Schaefer
Agency producer: Amélie Van Campen, Jonathan Kauffmann
Editor: Andreas De Ridder
Event Agency: We Make You Happy