Wunderman Thompson zet televisie onder druk voor Telenet

Crea / News

Onlangs werd bekend dat de Vlaamse tv-zenders een akkoord hebben gesloten om allen op dezelfde manier om te gaan met uitgesteld televisiekijken. De sector kwam overeen dat er voor het herbekijken van opgenomen programma’s voortaan een niet-doorspoelbaar reclameblok van 1 minuut komt. Bij Terugkijk TV wordt de reclame in het programma eveneens niet-doorspoelbaar. Iedere klant krijgt ook gratis Terugkijk TV om tv te kijken wanneer het hem best uitkomt. Al deze veranderingen zijn nodig omdat reclame-inkomsten anders verder dreigen terug te lopen. En net die inkomsten worden gebruikt om kwalitatieve lokale programma’s te financieren.

Wunderman Thompson kreeg de opdracht om aan Telenetmedewerkers helder uit te leggen welke impact deze beslissing heeft op het Telenet TV-product. Een hele boterham uitleg, die het Antwerpse bureau besloot in een video te gieten. Omdat lange video’s in deze tijden geen evidentie zijn, werd er een spanningselement aan toegevoegd: een hydraulische pers die de druk op het televisielandschap symboliseert. In de video, verspreid onder medewerkers, zien we een televisie waarop alles uit de doeken wordt gedaan. De hydraulische pers dreigt het televisietoestel te verpletteren. Gelukkig bieden de afgesproken ingrepen een antwoord, zodat de nakende verbrijzeling tijdig wordt afgewend... of niet? Want de Telenetmedewerkers verdienen natuurlijk een beloning om heel de video lang zo flink op te letten.

Credits

Client: Telenet
Client contact: Julie Van der Borght
Account director: Annelies Vervoort
Account Executive: Sofie Laeremans
Strategic director: Tom Vingerhoets
Strategic planner: Goedele Pyck
Creative director: Manuel Ostyn, Pieter Staes
Creatives: Cédric Trefois, Tijs Dejonckheere
Producer: Amélie Van Campen
Productiehuis: De Machine