Onlangs werd bekend dat de Vlaamse tv-zenders een akkoord hebben gesloten om allen op dezelfde manier om te gaan met uitgesteld televisiekijken. De sector kwam overeen dat er voor het herbekijken van opgenomen programma’s voortaan een niet-doorspoelbaar reclameblok van 1 minuut komt. Bij Terugkijk TV wordt de reclame in het programma eveneens niet-doorspoelbaar. Iedere klant krijgt ook gratis Terugkijk TV om tv te kijken wanneer het hem best uitkomt. Al deze veranderingen zijn nodig omdat reclame-inkomsten anders verder dreigen terug te lopen. En net die inkomsten worden gebruikt om kwalitatieve lokale programma’s te financieren.
Wunderman Thompson kreeg de opdracht om aan Telenetmedewerkers helder uit te leggen welke impact deze beslissing heeft op het Telenet TV-product. Een hele boterham uitleg, die het Antwerpse bureau besloot in een video te gieten. Omdat lange video’s in deze tijden geen evidentie zijn, werd er een spanningselement aan toegevoegd: een hydraulische pers die de druk op het televisielandschap symboliseert. In de video, verspreid onder medewerkers, zien we een televisie waarop alles uit de doeken wordt gedaan. De hydraulische pers dreigt het televisietoestel te verpletteren. Gelukkig bieden de afgesproken ingrepen een antwoord, zodat de nakende verbrijzeling tijdig wordt afgewend... of niet? Want de Telenetmedewerkers verdienen natuurlijk een beloning om heel de video lang zo flink op te letten.
Credits
Marketing & Communication Manager bij Mediamixer
Wij zijn MediaMixer. Wij mixen media. Wij gaan voor de perfecte blend van […]
Traffic manager bij RCA
Met heel wat creatieve denkers en makers in onze groep, geflankeerd door onder […]
(Key) Account Manager bij Jimmy's
We are hiring! (Key) Account Manager The (key) Account Manager will be responsible […]
Program Manager (English Speaking) bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]