Wunderman Thompson zingt erdoorwurmen voor MNM

Communication / Crea / News

Wunderman MNMOp zondag 2 juni is de jaarlijkse MNM Marathonradio gestart: 7 dj’s doen er tijdens de examens alles aan om studenten te steunen. Een rescueteam gaat op pad en er wordt dag en nacht radio gemaakt, met slimme tips en de beste hits. Maar wat als die hits ook letterlijk konden helpen?

Muziek en tekst combineren is namelijk een effectieve leer- en geheugenmethode. Wunderman Thompson Antwerp bedacht daarom een campagne waarin oorwurmen omgevormd worden tot Erdoorwurmen: bestaande hits met aangepaste lyrics die gaan over moeilijke leerstof. MNM kreeg de zegen van niemand minder dan Regi, Gers Pardoel en Armin Van Buuren voor een make-over van hun oorwurmen. “Ellie” van Regi werd omgevormd tot “Geografellie”, “Ik neem je mee” van Gers Pardoel werd “Ik leer DT”, en “Blah Blah Blah” van Armin Van Buuren transformeerde tot “Pytha Tha Tha”. De nummers werden voor de gelegenheid ingezongen door MNM-dj Brahim.

Tijdens de Marathonradio zullen de dj’s op zoek gaan naar nog meer moeilijke leerstof als voer voor nieuwe Erdoorwurmen. De Erdoorwurmen werden ook gebruikt om Marathonradio aan te kondigen in radiospots, een televisiespot en in print. Een kleurrijke visuele stijl met grappige illustraties, ook van de hand van Wunderman Thompson, vormt een rode draad doorheen de hele campagne.


Credits:
Agency: Wunderman Thompson Antwerp
Client: MNM
Client contact: Rino Ver Eecke, Céline Decock, Elisabeth Roelandt
Creative Directors: Manuel Ostyn, Pieter Staes
Creative team: Kate Bellefroid, Jolien Tuyteleers
Account team: Stephanie Katic, Valérie Rosiers, Hanne ‘t Kindt
Strategy: Evert Van den Broeck
Campaign Manager: Caroline Bogaerts
Design: Inge Vanhees, Dorien Wendelen, Virginie Rosseel
Motion Design & Editing: Christoph Boost, Andreas De Ridder
Agency producer: Amélie Van Campen
Photography and Film: Pieter Neirynck
Sound design: Menno Van Riet + MNM
DTP: Anja Van den Broeck, Theo Hagtingius