X-Treme blies 2021 op met bravoure

Crea / News

X-Treme moet het hebben van fantastische evenementen, maar kon het voorbije jaar toch op diverse plekken opvallen, zo laat het opblaasbureau weten ter afsluiting van 2021. JBL/HOMA, Pit Stop Car Wash, Twisted Cat, Atelier Haute Cuisine scoorden met de opblaasbare kunstwerkjes van X-treme en om het jaar feestelijk af te sluiten zag X-Treme een van zijn vintage kerstmannen opduiken in een reclamefilmpje van een onlinewinkel. Alsjemenou! 

JBL is een van de belangrijkste producenten van in-ear hoofdtelefoons, maar kon wel een duwtje in de rug  gebruiken om top of mind te worden. Importeur HOMA is partner van een resem muziekevenementen. Maar hoe maakt men een grote indruk met een piepklein product? X-Treme blies de kleine ‘earbuds’ op tot een 2 meter hoge versie, met ingebouwd geluid van een krachtige JBL bluetooth speaker.

Pit Stop Car Wash is een moderne autowasstraat met verschillende locaties. Dit familiebedrijf weet hoe ze een statement kunnen maken. Geïnspireerd door een van de meest bekende (en beruchte), en toch anonieme racepiloten ter wereld maakte X-Treme een 5m hoge opblaasbare torso, als eyecatcher voor hun nieuwe vestiging. Opblaasbare mascottes zijn een perfecte manier om een merk een persoonlijkheid te geven, zo blijkt.

Het Groothertogdom Luxemburg heeft een uniek karakter, en dat geldt ook voor het artisanale bier Twisted Cat. Deze Pale Ale ontstond in een kelder in Luxemburg, en is nu verkrijgbaar in 3 varianten. Op het eerste gezicht lijkt het alsof de printer volledig de mist in ging bij de productie van deze opblaasbare blikken, maar wat je ziet is het eccentrieke ontwerp van het bier. De blikken werden uitgerust met intene LED verlichting, en worden gebruikt voor talrijke events, beurzen en pop-up bars.

Onder het pseudoniem Atelier Haute Cuisine creëren Bernd Tyskens en Benny Conings smaakvolle licht- en landschapskunstiwerken. Op een van de meren in Ter Hills Resort installeerden ze een kunstmatige zonsondergang, zonsopgang en maan cyclus. Steeds meer visuele kunstenaars kiezen ervoor om inflatables in hun concepten te gebruiken.

Dat de Kerstman heel erg oud is weten we allemaal. In de beginjaren van X-Treme produceerden men er een hele familie Kerstmannen volgens een standaardontwerp. Ze waren bij het bureau erg verrast om een van deze vintage inflatables uit de 90s terug te zien in een reclamefilmpje voor de bekendste online winkel van de lage landen. Een kerstmirakel!