XITE vanaf 1 december bij Transfer
Net als de nieuwe Vlaamse zender Evenaar wordt de jongerenmuziekzender XITE onderdeel van het Transfer-portfolio. XITE is momenteel te zien bij Telenet – Kanaal 44, maar verwacht binnen afzienbare tijd ook de andere Belgische operators aan te sluiten. De jongeren muziekzender wil in 2016 meer lokaal aanwezig zijn en beschouwt België als een belangrijke markt. XITE springt blijkbaar in het gat dat JIM heeft gemaakt.
In 2008 startte XITE in Nederland als muziekzender op UPC en Caiway. Sinds 2012 is XITE ook onderdeel van het pakket van Ziggo, gevolgd door KPN in 2013. Al in 2011 breidde XITE uit naar België, waar het te zien is op Telenet. Met de lancering in Duitsland bereikt XITE in totaal meer dan 15 miljoen huishoudens en is het de grootste muziektelevisiezender van Nederland. In november 2015 lanceerde XITE het ‘Personalised Music Television’ product bij Ziggo (NL) en Unity Media KBW (D), waarmee het voor de kijker mogelijk wordt om de muziek televisiezender te personaliseren.
“De Belgische markt is enorm belangrijk voor XITE en we zullen in 2016 de lokale aanwezigheid nog vergroten. Het afgelopen jaar is de programmatie en de marketing al afgestemd op de Vlaamse markt, ook reikt XITE deze week voor het eerst XITE AWARDS uit in België,” zegt Yolan Post, marketing & sales director XITE. “We kijken uit naar een prettige samenwerking met Transfer en de Belgische adverteerders. Ook hopen we succesvolle branded content concepten als: #XITEZOEKTVJ, Festival Reports, XITE Music Week en de XITE Awards, voort te zetten in België. Afgelopen jaar zijn deze en andere ‘tailor made’ branded content concepten geproduceerd met o.a. H&M, Foot Locker, Sony, Media Markt en Converse”. De zender wordt ondersteund door PlugPlayContent, een bedrijf dat mee werd opgericht door Michel Dupont, een Vlaming met ervaring in muziektelevisie en interactiviteit met jongeren.
Birgitta De Smet, CEO van Transfer: “XITE heeft muziektelevisie opnieuw uitgevonden met het ‘Personalised Music Television’ product. We zijn dan ook zeer blij om mee te kunnen werken aan dit innovatieve project. De zender komt uitermate gelegen naar Vlaanderen. Net nu de traditionele muziekzenders op hun retour zijn en een nieuwe generatie jongeren, de Generatie Z, aantreedt als commerciële doelgroep”.
En hoe zit dat met Evenaar? Dat Concentra naast Acht en Lacht (en enkele regionale zenders) een nieuwe zender wilde lanceren, was al bekend. Nu is daar ook een naam op gekleefd: Evenaar. Met lifestyle en reisverhalen, met daarbij ook eigen programma's. Regionale zenders zullen langere reportages kunnen aanbieden aan de nieuwe zender. Evenaar begint met uitzenden op 30 november.
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]