Xwift racet tegen kanker

Communication / News

Pieter Denys, CEO van het Belgisch transportbedrijf Xwift, had van kleins af aan een jongensdroom: racen op een echt circuit. Op zijn 36ste kroop hij voor de eerste keer achter het stuur van zijn handgebouwde BMW 325iop het circuit van Spa-Francorchamps. Na verschillende succesvolle wedstrijden, waaronder Belcar en het VLN Endurance Championship Nürburgring, richtte de ambitieuze CEO in juli 2019 Xwift Racing Events op. Met Xwift Racing Events wil Pieter Denys tot 40 mede-ondernemers zonder enige ervaring op het circuit de kans bieden om opgeleid te worden door een team van professionals tot een echte racepiloot. Het uiteindelijke doel? Met maximum tien zelfgebouwde racewagens tegen elkaar ‘battlen’ in een eigen ‘CUP’ klasse tijdens de enige echte 24 uur van Zolder op 8 en 9 augustus 2020.

Bekende ambassadeurs
Voor de eerste editie van The Race wil Xwift Racing Events groots uitpakken met tien teams en hetzelfde aantal zelfgebouwde racewagens aan de start. Elk team van 4 CEO’s wordt begeleid door een professioneel team en een bekende Vlaming. De eerste ambassadeurs zijn Wout Bru en Andy Peelman. Zij zullen tijdens The Race hun eerste stappen zetten in de racewereld en de teams versterken. “Met de deelname van Wout Bru en Andy Peelman hebben we twee toppers in ons midden. Ook al zijn ze totaal verschillend, ze delen alle twee dezelfde passie voor snelle wagens. Bovendien hebben beide heren een professioneel track record waar iedere bedrijfsleider iets van kan opsteken. Samen een intensief opleidingsparcours volgen en aan een racewagen sleutelen, dat schept een band die je niet op een standaard netwerkevent kan smeden!” zegt CEO Pieter Denys.

© Xwift Racing Events

Kom op tegen Kanker
Ook één gelukkige maakt kans op een plekje (ter waarde van 27.500 euro) in een van de tien teams. Via xwiftracingevents.be kan je een ticket van zeven euro kopen. Achteraf zal een gerechtsdeurwaarder tien gelukkigen loten die tegen elkaar zullen racen in de simulator voor een golden ticket. Dit ticket geeft je onmiddellijke toegang tot de volledige opleiding met training en een deelname aan The Racetijdens de 24 uur van Zolder. De opbrengst van deze actie gaat naar Kom op tegen Kanker. “Na dertig jaar sterven nog steeds teveel mensen aan kanker en daar kunnen we samen iets aan doen. Daarom zijn we ontzettend blij met dergelijke initiatieven. Bedankt voor jullie bijdrage aan onze race tegen kanker,”zegt Annemie Lemahieu, directeur Fondsenwerving, campagne en communicatie van Kom op tegen Kanker.