Yann Balbaert versterkt Accenture Interactive als nieuwe digital marketing transformation expert. Hij werd verleid door de unieke positionering van Accenture Interactive’s ‘Business Experience’, een holistische benadering die bedrijven in staat stelt om echt consumentgericht te werken en tegelijkertijd economische groei te garanderen.
Yann Balbaert is verheugd om samen te kunnen werken met de experts van het bureau en het Accenture Interactive-netwerk die technologie, data, communicatie en media perfect weten te integreren. “Ik zal een zeer pragmatische aanpak hanteren naar bedrijven en merken toe, die in deze periode meer dan ooit worden geconfronteerd met zeer hoge verwachtingen van consumenten,” legt Yann Balbaert uit.
“Yann zal ons helpen in het ontwikkelen van onze digitale marketingtransformatie-activiteit. Dit bestaat erin op een holistische manier het gehele marketing-ecosysteem – dat steeds complexer en groter wordt – van een klant te analyseren, en het zoeken naar hoe we efficiënter te werk kunnen gaan. Dit laat ons toe te herinvesteren in zowel performance als schaalvergroting, alsook in het ontwikkelen van onze marketingportfolio, waarin we gebruikmaken van artificiële intelligentie en deep learning om zo de acquisitiekosten van nieuwe klanten aanzienlijk te verlagen,” aldus Gert Pauwels, managing director bij Accenture Interactive.
Alvorens bij Kunstmaan | Accenture Interactive aan de slag te gaan was Yann Balbaert head of digital bij Havas Brussels en Air Brussels. Hij heeft ervaring opgedaan als data strategist bij Actito, een Belgisch platform voor marketingautomatisering, en als digital strategist binnen het Heaven can wait-cluster van de groep Cronos.
Yann Balbaert is ook actief in de digitale sector als mentor-at-home voor Creative Belgium en tevens docent in de Executive Master Digital Marketing aan de Solvay Brussels School.