Yes We Cannes! Monica Radulescu over nieuwe trends

Awards / News

Monica R Weber ShandwickHet Brusselse Weber Shandwick-team is op het Cannes Lions Festival geland. Het internationale engagementbureau zal Pub.be lezers deze week van de nieuwste inzichten en trends voorzien, per direct vanuit de Franse Riviera. Nora Lawton, managing director, Monica Radulescu, strategic planner en Méabh Maguire, editorial content manager, vertegenwoordigen deze week het Belgische team van Weber Shandwick.

Vandaag krijgen we het bericht te lezen van Monica Radulescu, zelf winnares van een Gouden Cannes in 2016. Zij werkt in alle Brusselse teams bij Weber Shandwick: Public Affairs, Corporate Communications en Consumer Marketing, en speelt bovendien een actieve rol binnen het regionale Benelux planning team. Haar expertise? Strategy, creative, digital en influencer engagement.

De belangrijkste trends volgens Monica:

"Als strategic planner ben ik heel blij om deze twee planning trends ontdekt te hebben doorheen de verschillende case studies en discussies.

Eerst en vooral evolueren we verder dan de gebruikelijke buzz words zoals Big Data en gaan we nu écht aan de slag met data vanaf het allerbegin, bij de conceptiefase. Ik vond het inzicht van de Care Counts-campagne voor Whirlpool fantastisch. Dat inzicht kwam uit de cijfers – kinderen gaan vaak niet naar school omdat ze niet genoeg schone kleren hebben. Voor mij is vooral de interpretatie van data belangrijk. De zoektocht naar de menselijke factor die waarde geeft aan cijfers.

Vervolgens vind ik het leuk om werk te ontdekken dat vandaag relevant is. Campagnes die voortbouwen op een sociale beweging of een actuele kwestie. Daarin ligt de kracht van ideeën zoals Fearless Girl, Unsafety Check en zelfs Spanish Lessons with Narcos. Ze vertrekken vanuit onderwerpen die vandaag aanwezig zijn in de populaire cultuur, zoals het iconische Wall Street Charging Bull monument, de Safety Check van Facebook die mensen gebruiken om te laten zien dat ze ongedeerd zijn tijdens een ramp of het feit dat we dankzij een tv-serie een nieuwe taal kunnen leren. Dat soort werk reflecteert onze huidige maatschappij en is relevant voor iedereen, niet enkel onze industrie."

To be continued!