YMCE 2022 uit de startblokken

Awards / Media / News

De editie 2022 van de Young Media & Channel Experts Award, de wedstrijd voor jonge 'high potentials' onder de mediaspecialisten van Belgische bureaus, is van start gegaan. Niet minder dan 18 jonge professionals van 10 verschillende bureaus kwamen bijeen in RTL House om de uitdaging aan te gaan: een briefing ontvangen van een adverteerder die geheim wordt gehouden, vervolgens een mediastrategie ontwikkelen, samen met een teamgenoot die willekeurig wordt gekozen uit de deelnemers van de andere bureaus, en ten slotte na slechts 5 uur de vruchten van hun werk aan de jury voor te stellen.

De deelnemers werden verdeeld in negen teams en zaten comfortabel in individuele kantoren, met iets meer dan vijf uur om een goed onderbouwde strategische aanbeveling op te stellen en vervolgens hun ideeën gedurende 12 minuten aan de jury te presenteren. Lucía Chávez Paz, Marketing Communications Manager bij Nissan Belux gaf de opdracht: een campagne om het nieuwe Nissan QashQai e-power model te lanceren bij drie verschillende doelgroepen gedurende een periode van een jaar.

Dit zijn de deelnemers aan de YMCE-wedstrijd Strategie 2022:

Van links naar rechts & van boven naar onder: Nicolas Dewael (Ogilvy Social.Lab), Maxime Sneyers, Yco Van Nieuwenhove & Victoria Dutron (Mediacom), Hackier Yaël (Inititaive), Hanne Henkens (Zigt), Fanny Collart (Mindshare), Stéphanie Groven (Maxus), Alec Vande Casteele (Havas); Loryn Botilde (Havas), Mélanie Morales (Ogilvy Social. Lab), Stefanie Van Geit (Mindshare), Julie Mathieu (Maxus), Salomé Biver (Publicis Groupe), Aurélie Jacquet (Phd), Flore Dargent & Yasmina Senno (Publicis Groupe), Amelio Dinh (Pivott).

De YMCE-jury, voorgezeten door Lucía Chávez Paz, was samengesteld uit vertegenwoordigers van de YMCE-partners en WBU-deskundigen, van wie sommigen de afgelopen jaren aan deze wedstrijd hebben deelgenomen.

Na discussie en beraadslaging heeft de jury van de YMCE-strategie de volgende 3 teams genomineerd:

Yaël Hackier (Inititaive) & Flore Dargent (Publicis Groupe)
Stéphanie Groven (Maxus) & Nicolas Dewael (Ogilvy Social.Lab)
Yasmina Senno (Publicis Groupe) & Julie Mathieu (Maxus)

De winnaars worden op 4 mei bekendgemaakt tijdens de prijsuitreiking op de UMA-dag Beste mediacampagnes in het Auditorium 2000 van Brussels Expo. Het winnende team ontvangt de trofee uit handen van YMCE Strategy partners bpost Media en IP.