YMCE Data Driven 2022: de nominaties

Awards / News

De YMCE Data Driven 2022 voor jonge 'high potentials', georganiseerd door UMA met de steun van partners Ads & Data, IP, bpost media en Roularta Media Group, vond plaats op 23 november bij Ads & Data. De wedstrijd verliep op de gebruikelijke wijze over een volle dag. De adverteerder, die tot dan toe strikt geheim werd gehouden, was Nicolas Elshout, Digital Media Manager bij Tui. Zijn briefing betrof een kortingsactie op alle verschillende reispakketten in het Tui en Tui Fly-aanbod, geconcentreerd op 5 verkoop-zondagen. De uitdaging voor de YMCE-deelnemers bestond erin een strategie uit te werken om de actie bekend te maken en het verkoopvolume te doen groeien op zondag bij de doelgroepen met het meeste potentieel zonder de boekingen op andere dagen van de week te kannibaliseren.

Dit zijn de deelnemers aan de YMCE Data Driven 2022. Het zijn 14 jonge ‘High potentials’ uit 10 verschillende bureaus: Hélène Bairiot (denstu), Edgard Dubail (OMD), Laurine Brumagne (PHD), Jente Anthoons (Zigt), Laurent Lancelle & Imam Muzira-makenga (Ogilvy Social.Lab), Robbe Desmyttere (Semetis), Benoit Dumeunier (Publicis Groupe), Simon Masset (Publicis Groupe), Marie Vrancken (AdSomeNoise), Anouk Van Campenhout (Maxus), Justine Cremer (Semetis), Nicolas Henet (Mindshare) en Pierre Coppens (denstu). (foto boven)

Na de briefing werden de deelnemers in zeven teams van twee opgedeeld en ondergebracht in de verschillende individuele ruimtes die verspreid lagen over de verdieping van de regie. De teams beschikten iets meer dan vijf uur om een data gedreven strategie op te stellen die een antwoord vormde op de complexe problematiek van de briefing. De YMCE-jury, voorgezeten door Nicolas Elshout, bestond uit vertegenwoordigers van de YMCE-partners en door UMA uitgenodigde deskundigen, onder wie sommigen de afgelopen jaren aan deze wedstrijd hebben deelgenomen en zelfs de YMCE-trofee hebben gewonnen: Bart Van den Notelaer (bpost media), Danny Nijs (360° Academy), Nicolas Elshout (Tui), Wouter Vandenameele (Wavemaker), Chantal Moyaert (bpost media), Nils Deroo (Ads & Data), Heleen De Winne (Ads & Data), Max Brouns (UMA), Jenoff Van Hulle (Zigt), Stéphanie Lengelé (Thalys), Xavier Berenger (Initiative), Mireille De Braekeleer (Roularta Media Group), Koen Vanhooydonck (I.O), Bert Velghe (DPG Media), Mark Daemen (Roularta Media Group) en Matthias Langenaeker (Publicis Groupe).

Na beraadslaging heeft de jury van YMCE Data Driven 2022 de volgende 3 teams geselecteerd:

Anouk Van Campenhout (Maxus) & Justine Cremer (Semetis)

Nicolas Henet (Mindshare) & Pierre Coppens (dentsu)

Benoit Dumeunier (Publicis Groupe) & Robbe Desmyttere (Semetis)

De winnaars worden op 1 december bekendgemaakt tijdens de UMA get together.