YMCE data driven is terug!

Awards / Media / News

dataDe Young Media & Channel Experts competitie zet al vijf jaar jong aanstormend strategisch talent in de bloemetjes, in samenwerking met de UMA. Omdat de mediabureaus de jongste jaren zwaar inzetten op talentvolle data-analisten en andere experten inzake performance driven kanalen, riep de commissie HR van de UMA vorig jaar een specifieke YMCE competitie in het leven, de YMCE data driven. En die is op 16 oktober aan zijn tweede editie toe.
De YMCE data driven een competitie voor jonge data-analisten en digitale experten die actief zijn in mediabureaus (lid van de UMA of niet) of gespecialiseerde reclamebureaus. De competitiedag zal op precies dezelfde manier verlopen als de YMCE strategy: om 9u zullen de jonge data & performance experten kennis maken met de adverteerder die hen een duidelijke briefing zal geven op basis van een realistische dataset en een vast budget om de marketingdoelstellingen te verbeteren. De deelnemers worden daarna ingedeeld in tweekoppige teams om hun opdracht in 5 uur tot een goed einde te brengen: de KPI’s uit de data distilleren en vervolgens een data-dashboard samenstellen in een presentatie van een tiental slides, met alle acties waarmee de KPI’s geoptimaliseerd worden.  Om 15u30 moeten alle teams hun presentaties indienen op een USB-stick. Daarna dienen de teams gedurende 12 minuten hun ideeën te presenteren aan de YMCE vakjury onder de leiding van de adverteerder.
Deelnemers kunnen zich gratis inschrijven op youngmediachannelexpert.org. De partners die deze nieuwe competitie mede mogelijk maken met hun logistieke steun zijn Bisnode en Welcome Media. De competitiedag van briefing tot jurering zal plaatsvinden op dinsdag 16 oktober in de kantoren van Bisnode.