YMCE Strategy: en de genomineerden zijn...

Awards / Media / News

YMCE strategie 2018
De YMCE editie Strategy vond op donderdag 8 maart plaats in het RTL House in Evere. UMA ondervoorzitter Gino Baeck verwelkomde de jonge deelnemers en onderstreepte daarbij het belang van de ontwikkeling van de media-expertise: de meerwaarde van mediabureaus ligt immers in de kennis, de leergierigheid en het enthousiasme van hun medewerkers. De Young Media & Channel Expert Awards worden met de steun van de UMA (United Media Agencies) georganiseerd om de inventiviteit en de creativiteit van jonge mediastrategen aan te zwengelen en te promoten.YMCE 2018 strategie 5
Om 9.30 uur maakten de 14 jonge media-experten kennis met de tot dan geheimgehouden adverteerder: Frederic Lequeu, advertising manager bij Volkswagen Import. D’Ieteren had zijn Polo voor de deur geparkeerd. Zijn uitgebreide mediabriefing betrof een campagne ter bevordering van de ‘inachtname voor aankoop’ van dit model door twee verschillende leeftijdsgroepen, jongvolwassenen en ouderen van 55 plus.
De 14 ‘high potentials’ werden daarna ingedeeld in zeven duo-teams voor een dag, om vervolgens in 5 uur tijd een optimale mediastrategie uit te werken, die de vakjury moest overtuigen van hun strategisch doorzicht. Klokslag halfvier overhandigden alle teams hun presentatie kant en klaar op een usb-stick. De strategische denkoefeningen werden daarna door de 7 teams gepresenteerd aan de YMCE-jury, onder de leiding van adverteerder Frederic Lequeu, bijgestaan door collega Simon De Pauw, digital communication manager bij Volkswagen Import. De andere juryleden waren Véronique Destaebel (IP TV), Delphine Van Kerckhove (IP Radio), Stefanie Van Snick (VAR), Rudi Janssens (VAR), Michel Pigneret (Bisnode), Michel Godin (Welcome Media), Valérie Morfitis (Unilever), Tom Lemaître (Mediacom), Nicolas Beguin (Blue2Purple), Els Tielemans (Maxus), Corentin Franzin (Mindshare), Christine Brone (PHD Media) en Danny Nijs van organisator 360° Academy.
Na beraadslaging nomineerde de jury de volgende drie teams: Lauren Vansweevelt (Zenith) & Rebecca Van Vaerenbergh (Blue2Purple), Anouchka D'Hertefelt (Mediabrands) & Bernd Strauven (Wavemaker) en Sophie Tran (PHD Media) & Wouter Proot (Mindshare).
De UMA zal de winnaars bekendmaken op 27 maart tijdens de UMA DAY Best Media Campaigns 2017. Het winnende team zal de trofee ontvangen uit handen van de YMCE partners IP en VAR.