YoungCapital overbrugt generatiekloof met Gen Z energiedrank

Van alle uitdagingen in hedendaagse werkplekken is de generatiekloof één van de grootste. Met hun grenzeloze energie en digitale knowhow is het niet meteen een verrassing dat Gen Z wat gefrustreerd raakt door het tempo van hun oudere collega’s. Maar een nieuwe campagne van uitzendbureau YoungCapital - Boost Your Boomer - biedt een surrealistische oplossing om de intergenerationele harmonie op kantoor te herstellen: een nieuwe energiedrank afgeleid van de gedoneerde lichaamsvloeistoffen van Gen Z. De humoristische campagne is gecreëerd door het Amsterdamse bureau ACE om YoungCapital’s limited-edition energiedrank BOOOMER te promoten - een ‘echt’ product (weliswaar met meer conventionele ingrediënten) - als onderdeel van de visie van het uitzendbureau om verder te gaan dan traditionele merkbekendheidscampagnes.
Boost Your Boomer wordt geleid door een surrealistische 80 seconden durende spot, geregisseerd door Angelo Cerisara van HAMLET, die de nogal gruwelijke oorsprong van het drankje verbeeldt – evenals het potentieel om twee generaties te verenigen – met een mix van body-horror en droge humor.
Met een pulserende techno-soundtrack die past bij het tempo en de energie van de montage, is de film een komische reflectie op de frustraties en spanningen van intergenerationele samenwerking. De actie begint in een dystopisch ondergronds laboratorium, waar futuristisch geklede jongeren aan infusen liggen, fluorescerende vloeistof uit hun armen wordt gehaald en in blikjes wordt verpakt als de officiele BOOOMER energiedrank. Terwijl de ‘oudere’ collega’s de drank naar binnen werken, worden de opwekkende effecten al snel duidelijk: boomers worden gestimuleerd om hun Zoomer-collega’s bij te houden in steeds gekkere situaties, met als hoogtepunt een kantoorrave en de tagline ‘Work Needs Young Energy’.
“Ik werk al bijna acht jaar samen met YoungCapital en ik vind het geweldig dat we altijd grenzen verleggen. Deze campagne markeert een nieuwe fase voor het merk, waarin we originele producten en diensten gebruiken om impact te maken. Voor BOOOMer Energy Drink doneren jongeren hun energie om oudere mensen een beetje bij te laten blijven. Het is een drankje voor op de werkvloer dat betere samenwerking stimuleert. Er is maar één jongerenuitzendbureau in Nederland dat dit zou kunnen waarmaken,” zegt Rogier de Bruin, executive creative director bij ACE.
“De juiste toon vinden voor een idee als dit betekent het perfecte evenwicht vinden tussen mode, ongemak, horror en coolness. Dat zijn niet vaak vibes die samenkomen in dezelfde film. Dus het was logisch om te kiezen voor een Y2K Cronenberg-achtige fashion techno musical. Welgemeende shout-out naar de creatieven van ACE die mij lieten duiken lieten nemen in zo’n onconventioneel en boeiend project. Ik heb van elke seconde genoten,” reageert Angelo Cerisara, regisseur bij HAMLET.
Deze campagne bevestigt YoungCapital’s positie als bondgenoot van jong talent op de werkvloer. Deni Barisic, head of brands bij YoungCapital, vult aan: “Elke generatie klaagt over jongeren, maar in mijn negen jaar bij YoungCapital heb ik het nog nooit zo vaak meegemaakt als nu. Het idee dat jongeren niet willen werken, is echt onzin. Natuurlijk bekijken ze werk anders – de wereld is drastisch veranderd voor hen. Waar je vroeger een huis kon kopen met één salaris, hebben starters tegenwoordig moeite, zelfs met twee gemiddelde inkomens. Dit dwingt jongeren om anders naar werk te kijken, en ze werken meer dan ooit. Met deze campagne geven we die jonge energie een podium – een positieve tegenhanger van al het geklaag.”
De campagne zal te zien zijn op sociale mediakanalen, print, outdoor en omvat een influencer-campagne in Nederland. Als onderdeel van de campagne zijn 150.000 ‘Gen Z infused’ BOOOMer Energy Drink blikjes geproduceerd.
Credits:
Client: Young Capital
Title: Boost Your Boomer
Agency: ACE
Executive Creative Director:Rogier De Bruin
Creative Team: Pia Mader, Koen de Boer, Rogier Smalhout
Design: Vincent Sapthu, Tova Andersson, Pepijn Zuiderveld
Strategy: Harm Balvers, Jhelisa Panfred
Account Lead:Max de Vries
Agency Producer: Marga Bierema
Project Lead: Judith Kampman
Social Creative: Mitzi Wiebring, Thom Knobel
Social Content Producer: Sjoerd Joosten
Social Edits: Maarten Valstar
Motion: Bas Mooij, Lennard Nijenhuis
PR: Finn Dekker, Simone Slagboom
Production Company: HAMLET
Director: Angelo Cerisara
Photographer: Stig De Block
Executive Producers: Ruben Goots, Jason Felstead,Mathias Kerner
Producer: Jeroen Berx
Post-Producer: Basile van der Straten
Director of Photography: Zack Spiger
Casting Director: Louis Pons
Casting Agency: Le Quartier
Styling: Diana Theys & Naomi Noo, Farah El Bastani
Make-up: Madonna Iremashvili
Production Design: Birch
Editor: Chris Coupland
Editing Company: Shift
Color Grader: Tim Smith @ Rascal London
Photo Retouche: Sebastien Galtier
Graphic Motion design: Bas Mooij
Music: Xavier Andrew
Sound Design: Gregory Caron
Sound Post-Production: Niels den Otter @Audentity
VFX Company: Astro Pirata
Image Post-Production Cy: Frames
Online Editor: Lieven Dooms, Robin Depraetere
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]
Sales Accountmanager - VRT
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]