YouTube brengt automatische advertenties naar smart tv

Innovation / Marketing / Media / News

YouTubeGoogle lanceert nieuwe manieren voor adverteerders om kijkers te bereiken. Eén van die nieuwigheden is TV Masthead, een tool waarmee het adverteerders de mogelijkheid biedt om mee op de trein van smart-tv’s te springen. Autoplay-advertenties zijn al langer een courante praktijk op de internetversie en de mobiele app van Youtube. Deze ads spelen automatisch af wanneer je een video wil bekijken. Deze advertentievorm heet Masthead, die door adverteerders kunnen gekocht worden en gelinkt aan de URL van een video. Google wil deze automatische advertenties nu ook tonen op de smart-tv app van Youtube. De masthead komt internationaal beschikbaar in beta en zal helemaal bovenaan het openingsscherm van de feed van de YouTube-gebruiker staan. Wanneer iemand de app op de smart-tv opent, zal een advertentie bovenaan het startscherm getoond worden. Na enkele seconden begint de advertentie automatisch (maar wel geluidloos) af te spelen. Het nieuwe reclameformat wordt afgerekend op CPM-tarief, per duizend vertoningen. Adverteerders kunnen wel aangeven wat voor soort publiek ze willen bereiken.

YouTubeEn dan is er ook nog Video Reach Campaigneen nieuwe manier voor marketeers om te adverteren op Youtube. Met Video Reach Campaigns kunnen adverteerders eenvoudig meerdere videoadvertenties in één campagne uploaden. Vervolgens biedt Google's machine learning de meest efficiënte combinatie van YouTube-advertentie-indelingen om merken te helpen hun doelgroepen op grote schaal te bereiken. Ford was een van de eerste bedrijven om de nieuwe technologieën uit te proberen.