YouTube-vloggers, koninginnen van beautynieuws
YouTube-kanalen van beautyvloggers doen het doorgaans beter dan websites voor vrouwen. Dat zegt een studie van Influence4You, een media- en communicatiebureau dat gespecialiseerd is in de relatie tussen merken en sociale media, blogging en vlogging (bloggen, maar dan met beeldmateriaal), waarmee ze de impact wilden meten van Franse beautyvloggers op YouTube. Zo werden de YouTube-kanalen van de eerste twintig vrouwelijke YouTubers 1,4 keer meer bekeken dan de pagina’s van de eerste twintig vrouwenwebsites. Hoewel die informatie sommigen kan verbazen, toont ze vooral aan dat schoonheidsmerken hier gretig op kunnen inspelen. Zo leveren ze al vaak producten en gratis staaltjes aan, die de vloggers vervolgens kunnen testen in hun video’s. Een fenomeen zat zich intussen ook al uitstrekt op Instagram, want ook daar poseren mooie modellen trots met de staaltjes van hun dieetproducten.
De percentages van bezoekers van twee YouTube-kanalen voor vrouwen, opgesplitst op basis van geslacht:
De percentages van vrouwelijke bezoekers van Franse nieuwsites voor vrouwen:
Dat het verschil ook opvallend is op vlak van leeftijd toont deze weergave aan:
Kortom, in elke grafiek is de conclusie hetzelfde: beauty vloggers op YouTube hebben een grote invloed op de publieke opinie en vertegenwoordigen een groeiende markt voor merken.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]