YouTube-vloggers, koninginnen van beautynieuws
YouTube-kanalen van beautyvloggers doen het doorgaans beter dan websites voor vrouwen. Dat zegt een studie van Influence4You, een media- en communicatiebureau dat gespecialiseerd is in de relatie tussen merken en sociale media, blogging en vlogging (bloggen, maar dan met beeldmateriaal), waarmee ze de impact wilden meten van Franse beautyvloggers op YouTube. Zo werden de YouTube-kanalen van de eerste twintig vrouwelijke YouTubers 1,4 keer meer bekeken dan de pagina’s van de eerste twintig vrouwenwebsites. Hoewel die informatie sommigen kan verbazen, toont ze vooral aan dat schoonheidsmerken hier gretig op kunnen inspelen. Zo leveren ze al vaak producten en gratis staaltjes aan, die de vloggers vervolgens kunnen testen in hun video’s. Een fenomeen zat zich intussen ook al uitstrekt op Instagram, want ook daar poseren mooie modellen trots met de staaltjes van hun dieetproducten.
De percentages van bezoekers van twee YouTube-kanalen voor vrouwen, opgesplitst op basis van geslacht:
De percentages van vrouwelijke bezoekers van Franse nieuwsites voor vrouwen:
Dat het verschil ook opvallend is op vlak van leeftijd toont deze weergave aan:
Kortom, in elke grafiek is de conclusie hetzelfde: beauty vloggers op YouTube hebben een grote invloed op de publieke opinie en vertegenwoordigen een groeiende markt voor merken.
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]