Kijken journalisten verder dan clichés? Samen met de Vlaamse overheid riep Absoluut De Clichékillers in het leven, een wedstrijd waarmee ze studenten journalistiek aanzetten om niet in clichés te denken, schrijven of filmen.
In een filmpje vol hilarische stereotypes kondigt Yves Desmet (Humo) De Clichékillers aan. De wedstrijd richt zich tot alle tweede- en derdejaarsstudenten journalistiek. Zij kunnen van 19 september 2016 tot 28 februari 2017 online een spraakmakende print- radio- of videoreportage inzenden die voorbij de clichés kijkt. De thema’s waaruit ze kunnen kiezen zijn armoede, gender, handicap, herkomst en seksuele identiteit.
Om een onvergetelijke reis naar Londen in de wacht te slepen, moeten de studenten niet alleen Yves Desmet maar ook drie andere journalistieke kleppers proberen omver te blazen. Een ding is zeker: Liesbeth Van Impe (Het Nieuwsblad), Kris Hoflack (VTM NIEUWS) en Geertje De Ceuleneer (VRT) overtuigen met een reportage die getuigt van genuanceerde beeldvorming, wordt geen sinecure. Meer informatie over De Clichékillers is terug te vinden op www.declichekillers.be.
Creative direction: Ronny Schildermans
Strategic direction: Joris Mateusen
Account direction: Piet Schepers
Producer: Majella Boon
Art direction: Steven Van Der Auwera
Grafisch ontwerp: Geert Cleynen
Copywriting: Katleen Boogaerts
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]