Kijken journalisten verder dan clichés? Samen met de Vlaamse overheid riep Absoluut De Clichékillers in het leven, een wedstrijd waarmee ze studenten journalistiek aanzetten om niet in clichés te denken, schrijven of filmen.
In een filmpje vol hilarische stereotypes kondigt Yves Desmet (Humo) De Clichékillers aan. De wedstrijd richt zich tot alle tweede- en derdejaarsstudenten journalistiek. Zij kunnen van 19 september 2016 tot 28 februari 2017 online een spraakmakende print- radio- of videoreportage inzenden die voorbij de clichés kijkt. De thema’s waaruit ze kunnen kiezen zijn armoede, gender, handicap, herkomst en seksuele identiteit.
Om een onvergetelijke reis naar Londen in de wacht te slepen, moeten de studenten niet alleen Yves Desmet maar ook drie andere journalistieke kleppers proberen omver te blazen. Een ding is zeker: Liesbeth Van Impe (Het Nieuwsblad), Kris Hoflack (VTM NIEUWS) en Geertje De Ceuleneer (VRT) overtuigen met een reportage die getuigt van genuanceerde beeldvorming, wordt geen sinecure. Meer informatie over De Clichékillers is terug te vinden op www.declichekillers.be.
Creative direction: Ronny Schildermans
Strategic direction: Joris Mateusen
Account direction: Piet Schepers
Producer: Majella Boon
Art direction: Steven Van Der Auwera
Grafisch ontwerp: Geert Cleynen
Copywriting: Katleen Boogaerts
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]