Yves Desmet geeft studenten 'carrièretips'

Yves Desmet clichekillers

Crea / Media / News

Yves Desmet clichekillersKijken journalisten verder dan clichés? Samen met de Vlaamse overheid riep Absoluut De Clichékillers in het leven, een wedstrijd waarmee ze studenten journalistiek aanzetten om niet in clichés te denken, schrijven of filmen.

In een filmpje vol hilarische stereotypes kondigt Yves Desmet (Humo) De Clichékillers aan. De wedstrijd richt zich tot alle tweede- en derdejaarsstudenten journalistiek. Zij kunnen van 19 september 2016 tot 28 februari 2017 online een spraakmakende print- radio- of videoreportage inzenden die voorbij de clichés kijkt. De thema’s waaruit ze kunnen kiezen zijn armoede, gender, handicap, herkomst en seksuele identiteit.

Om een onvergetelijke reis naar Londen in de wacht te slepen, moeten de studenten niet alleen Yves Desmet maar ook drie andere journalistieke kleppers proberen omver te blazen. Een ding is zeker: Liesbeth Van Impe (Het Nieuwsblad), Kris Hoflack (VTM NIEUWS) en Geertje De Ceuleneer (VRT) overtuigen met een reportage die getuigt van genuanceerde beeldvorming, wordt geen sinecure. Meer informatie over De Clichékillers is terug te vinden op www.declichekillers.be.

 

 

Creative direction: Ronny Schildermans

Strategic direction: Joris Mateusen

Account direction: Piet Schepers

Producer: Majella Boon

Art direction: Steven Van Der Auwera

Grafisch ontwerp: Geert Cleynen

Copywriting: Katleen Boogaerts